کد خبر: ۳۷۸۳
به همت حوزه هنری کردستان؛

ضبط ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کردستانی

ضبط ترتیل خوانی قرآن کریم طی مراسمی با حضور جمعی از قاریان ممتاز این استان و به همت حوزه هنری کردستان آغاز شد.
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، طی مراسمی و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، کار ضبط ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور ۱۱ نفر از قاریان برجسته و ممتاز این استان آغاز شد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان، صبح یکشنبه پنجم تیرماه در این مراسم اظهار کرد: بهره‌گیری از زبان هنر در راستای ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی یکی از نیاز‌های لازم و ضروری است.
امین مرادی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید ارتباطی در راستای ترویج علوم قرآنی گفت: استفاده از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات جدید و نوین باید در اولویت قرار گیرد و در همین راستا ما با همکاری قاریان برجسته استان و با حمایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در این زمینه برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حوزه هنری استان کردستان خود را متولی و مسئول هنر متعهد و انقلابی می‌داند، یادآور شد: در پروسه‌ای یک ماهه، کار ضبط ترتیل خوانی کامل قرآن کریم توسط قاریان برتر و ممتاز استان به پایان می‌رسد و بعد از انجام کار‌های تدوین، گرافیک و صحفه آرایی این اثر فاخر و دینی عرضه خواهد شد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: خوشبختانه در حال حاضر زیرساخت‌های لازم از جمله استودیوی حرفه‌ای صدا و تصویر در حوزه هنری کردستان راه اندازی شده و انتظار می‌رود که با بهره‌برداری از این ظرفیت بتوانیم گام‌های مهمی در راستای کمک به اعتلای هنر دینی و انقلابی در کردستان داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این نشست، پیوند حوزه هنری استان با علوم قرآنی را یک امر مبارک عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در کردستان یکی از پایگاه‌های اصلی و جریان هنر انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام برومند رازیانی ادامه داد: حوزه هنری خود را متعهد به حمایت و تقویت از هنر انقلاب اسلامی می‌داند و ورود این نهاد انقلابی به مباحث قرآنی و دینی می‌تواند دستاورد‌های خوبی به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه مردم کردستان عشق و علاقه زیادی به علوم قرآنی دارند، یادآور شد: ما در کنار فعالان علوم قرآنی و حوزه هنری کردستان حضور داریم و از این اقدام قابل تقدیر به صورت ویژه حمایت می‌کنیم و انتظار داریم که بتوانیم در سایر بخش‌ها نیز آثار مناسبی را تولید و عرضه کنیم.
در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از قاریان شرکت کننده در مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج تقدیر شد و به صورت رسمی کار ضبط ترتیل خوانی کامل قرآن کریم توسط قاریان برجسته و ممتاز استان کردستان آغاز شد.
کار ضبط و انتشار ترتیل خوانی قرآن کریم به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در استودیو مهر پردیس سینمایی بهمن سنندج انجام می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار