کد خبر: ۳۷۹۵
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

اعضای هیات انتخاب دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت معرفی شدند

مرادی گفت: اعضای هیات انتخاب دهمین دوره جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت در کردستان انتخاب و معرفی شدند.
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تیرماه سال جاری در سنندج برگزار می شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان شرکت در این دوره از جشنواره، بیان کرد: خوشبختانه بعد از انتشار فراخوان استقبال خوبی برای شرکت در آن از سوی هنرمندان دف نواز سراسر کشور صورت گرفته و آثار کمی و کیفی خوبی به این دوره ارسال شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به جمع بندی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره دهم، اعضای هیات انتخاب و داوران بازبین متشکل از شماری از هنرمندان دف نواز استان مشخص شده اند.

وی گفت: بر اساس فراخوان منتشر شده داوری و انتخاب آثار در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی صورت گیرد و در همین راستا شش نفر از هنرمندان دف نواز کار داوری و انتخاب آثار برای حضور در بخش مسابقه را انجام می دهند.

مرادی افزود: در بخش تک نوازی داوری آثار توسط آقایان وریا عارفی، پرویز گلپسندی و پیمان صفوتی که هر سه از فعالان و پیشکسوتان عرصه دف نوازی استان کردستان هستند، انجام می شود.

وی به ترکیب اعضای هیات انتخاب در دو بخش مولودی خوانی و گروه نوازی اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش نیز سه نفر از هنرمندان شاخص دف نواز کردستان شامل آقایان خلیفه جلال زندسلیمی، منصور مرادی و فرزاد عندلیبی می باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان یادآور شد: نتایج نهایی هیات انتخاب و افراد و گروه های برگزیده برای حضور در بخش نهایی و مسابقه دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت روز یکشنبه 12 تیرماه به صورت رسمی اعلام می شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری این دوره از جشنواره دف نوای رحمت، اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت حدفاصل اعیاد مبارک قربان تا غدیر به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در شهر سنندج برگزار می شود.

مرادی گفت: در جشنواره امسال نیز علاوه بر بخش اصلی و مسابقه، برنامه های جنبی متعددی نیز پیش بینی شده است که بر اساس تقویم جشنواره این برنامه ها به موقع اطلاع رسانی شده و در مدت زمان برگزاری جشنواره در سنندج و دیگر شهرهای استان اجرایی می شوند.

خلیفه جلال زندسلیمی از پیشکسوتان عرصه دف نوازی و مداحی استان کردستان که سابقه داوری چندین دوره از جشنواره های ملی و منطقه ای را در سابقه دارد.

منصور مرادی از چهره های برتر دف نوازی کردستان و سرپرست گروه که علاوه بر داوری در جشنواره های مختلف، در چندین جشنواره های ملی نیز موفق به کسب جوایز متعددی شده است.

فرزاد عندلیبی مدرس و نویسنده و دف نواز کردستانی است که علاوه بر کسب عناین مختلف ملی و منطقه ای به عنوان دف نواز، داوری چندین جشنواره ملی را در سابقه داشته و کتاب آموزش دف نوازی وی از سوی حوزه هنری استان کردستان چاپ شده است.

پرویز گلپسندی دانش آموخته کارشناسی ارشد، دف نواز، مدرس و سرپرست گروه که علاوه بر موفقیت در جشنواره های مختلف، سابقه داوری در جشنواره های استانی، منطقه ای و ملی را در سابقه دارد.

وریا عارفی دانش آموخته کارشناسی ارشد و از دف نوازان برتر کردستانی است که گروه های متعددی را سرپرستی نموده و در جشنواره های مختلف به عنوان نوازنده دف و داور حضور داشته است.

پیمان صفوتی دف نواز و سرپرست گروه که علاوه بر کسب موفقیت در جشنواره های ملی و استانی، سابقه داوری در چندین دوره از جشنواره موسیقی فجر را در سابقه داشته و همراه با گروه های موسیقی در کشورهای مختلف سابقه اجرای برنامه دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار