مدیرکل تبلیبغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی هیئات مذهبی در راهبرد فرهنگ دینی جامعه مؤثر است

حجت‌الاسلام حمید رفیعی گفت : رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول و مبانی اسلام ناب محمدی (ص) به‌صورت فردی و اجتماعی بعد از برگزاری مراسمات مذهبی، مبنای عملکرد هیئات مذهبی است.
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست مسئولان شورای هیئات مذهبی استان، اظهار داشت: یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیئت‌های مذهبی، الگوسازی، مبتنی بر دین‌باوری و رعایت هنجارها و ارزش‌ها در خانواده و جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: نقش جدی هیئات مذهبی قبل و بعد از اجرای مراسم دینی و مذهبی است و اگر بتوانیم در قالب هیئت مذهبی، مشکلات فردی و اجتماعی موجود در محله، منطقه و شهرستان را بررسی و رفع کنیم، آن‌وقت است که هیئت مذهبی نقش خود را خوب ایفا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: عملکرد یک هیئت‌های مذهبی در تراز انقلاب اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که با نگاه هدایت محوری، مسائل فردی و اجتماعی مردم به‌ویژه در حوزه سلامت اخلاقی و ارزش‌های دینی  را ضمن بررسی کردن برای آن اقدام مناسب داشته باشد.

وی بابیان این‌که مهم‌ترین کارکرد هیئت مذهبی، کارکرد فرهنگی و گسترش فرهنگ است.تصریح کرد: هیئتی که بتواند، عشق و احساس اعضا هیئت را با شناخت واقعی از قرآن و ائمه (ع) توأم سازد، هیچ جریانی توان مقابله با آن را نخواهد داشت و در مقابل آن کم می‌آورد  و اعضا آن هیئت در مقابل اکثر آسیب‌ها مصون خواهند بود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه جوانان هیئتی باید مطالبه گر باشند افزود: مطالبه گری در مسائل مختلف به‌ویژه مسائل اجتماعی باید به‌وقت و در چارچوب انجام شود که به فرموده رهبر معظم انقلاب، این مطالبه گری‌ها مایه امید به آینده خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار