کد خبر: ۳۸۲۰
استاندار خراسان شمالی مطرح کرد؛

نقش دادن به مردم با محوریت مسجد زمینه ساز رشد جامعه است

استاندار خراسان شمالی گفت: نقش دادن به مردم با محوریت مسجد موضوع جدیدی نیست و زمینه ساز این جریان نبی مکرم اسلام (ص) که باید مسئولان فرهنگی بیشتر آن را مورد نظر قرار دهند.
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی،محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در نشست صمیمی با  مدیرکل، معاونین و کارکنان تبلیغات اسلامی به همراه جمعی از مسئولان تشکلهای دینی که به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی صورت پذیرفت، ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار کرد: تبلیغات اسلامی یک رکن مهم است که برکات متعددی برای نظام داشته است ونقش دادن به مردم با محوریت مسجد زمینه ساز رشد جامعه است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: غرب سعی دارد نشان دهد مبدا دموکراسی و نقش دادن به مردم است در حالی که این امر توسط اسلام عزیز، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام با محوریت مسجد قرنها قبل انجام شده است.

وی با اشاره به حمایت های هرچه بیشتر از هیئات مذهبی و موسسات و خانه های قرآنی افزود: این حمایت را یک تکلیف برای خود می دانم که هر چقدر اجتماع های ارزشی و دینی پررنگ تر باشد همان اندازه بی تقوایی کم می شود و شرایط به سمت رشد و تعالی خواهد رفت. لذا یادآوری می کنم که ما در کنار شما خواهیم بود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به آیه شریفه، إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ به نقش یک هدایتگر و رهبر در اعتلای یک جامعه اسلامی اشاره کردو افزود: همینطورکه در بحث کلان کشور وحتی جهان اسلام، مقام معظم رهبری یک پیشوا و هدایتگر برای ماست، در بحث جزء هم که به یک روستا و آبادی اشاره می کنیم امامان روستا هستند که می توانند نقش هدایت و رهبری را داشته باشد لذا نقش سازمان تببلیغات اسلامی را بسیار مهم،ضروری و سخت اما پر ارج می دانم.
وی در پایان بیان کرد: مجموعه استان باید در کنار تبلیغات اسلامی باشد.

حجت الاسلام حمید رفیعی در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش سازمان تبلیغات اسلامی پس از بیانیه گام دوم، تبیین اسلام ناب با محوریت جامعه پردازی و امت سازی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر لزوم پای کار آوردن مردم در تمامی عرصهها تاکید کرد و گفت: تبلیغات اسلامی سعی دارد در حوزه مسائل اجتماعی با حضور روحانیون، نقش آفرینی داشته باشد.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: در روستاها نیز سعی داریم با محوریت طلاب مشکلات را به صورت محلی حل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تبلیغ منحصر به روحانیون نیست، گفت: همه افراد باید پای کار تبلیغ باشند تا دین در تمام شئون زندگی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام حمید رفیعی بر لزوم تحقق تفاهم نامه استاندار سابق با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد و افزود: همچنین تقاضا داریم استاندار با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی، جذب اعتبارات را سرعت بخشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار