کد خبر: ۳۸۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

امید آفرینی مهمترين بخش جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بيان اينكه جامعه وقتی مایوس و ناامید باشد قدمی برای ادامه کار و حرکت برنمی‌دارد گفت: امید آفرینی مهمترين بخش جهاد تبیین است.
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

به گزارش روابط عمومی نهضت، گردهمایی خانوادگی به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور روحانیون مستقر، هجرت، اعضای شورای هیات‌های مذهبی، کانون مداحان، نهضت پیشرفت بانوان، شورای تبلیغ، ائمه جمعه گناباد و کاخک در محل روستای محیی آباد آستانه مقدسه امام زاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی طی سخنانی در این گردهمایی با بیان اینکه ریشه‌ای‌ترین جهادی که امروز به آن نیاز است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده، جهاد امید آفرینی است، اظهارداشت: جهاد تبیین موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات رهبر معظم انقلاب بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و ایشان ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند یک فریضه قطعی و فوری و عنصر امیدآفرینی است و هر کس در توان خود باید در این زمینه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تمدنی نیاز به اراده قوی دارد و برای اینکه اراده قوی داشته باشیم باید انگیزه قوی داشته باشیم، افزود: جامعه وقتی مایوس و ناامید باشد قدمی برای ادامه کار و حرکت برنمی‌دارد و اگر امتی به یاس مبتلا شوند نابود می‌شود زیرا اراده نمی‌کند و کاری محقق نمی‌شود.
حجت الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: بی‌تفاوتی و یآس عامل بی‌انگیزه‌ای و نتیجه آن عدم اراده قوی را بدنبال دارد و در نتیجه انسان را از مبارزه تمدنی خارج می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن با جنگ ترکیبی و آوردن رسانه پای کار برای ناامید کردن انسان‌ها، عملیات تبلیغات روانی راه می‌اندازد و اینجاست که مقام معظم رهبری فرمان جهاد فوری و قطعی تبیین را می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: راهبرد دشمنان القای ناکارآمدی اسلام و انقلاب اسلامی از طریق جنگ ترکیبی رسانه و عملیات روانی است که با انتشار نقاط ضعف نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند امید مردم به کارآمدی اسلام و انقلاب اسلامی را ناامیدکنند.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی ابرازداشت: براساس تاکید مقام معظم رهبری یکی از مهمترین رسالت‌ها، جهاد تبیین برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان است و باید در برابر اهداف شوم دشمنان، اقدام تهاجمی داشته باشیم و یکی از ابزاری که دسیسه‌های دشمنان را ملغی می‌کند و عامل بسیار اثرگذار برای جلوگیری از تحریف، جهاد تبیین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به اقدامات دشمن در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: در راستای مطالبه دینی و کمک مومنانه علماء، مدیران و مردم نیکوکار در ایّام شیوع ویروس منحوس کرونا پرشوربه میدان عمل آمدند و به خوبی نقش آفرینی کردند و جهادگونه و ایثارگرانه به نیازمندان کمک کردند.
حجت‌الاسلام صاحبقرانی گلستانی با اشاره به سیاه نمایی دشمنان نظام مقدّس جمهوری اسلامی افزود:سیاه نمایی در کشورمدیریّت شده انجام می‌شود و دشمن به دنبال مایوس کردن مردم از نظام اسلامی است و ما و شما تکلیف دارند با هم اندیشی، امید آفرینی و امیدبخشی را درجامعه نهادینه نمایند و ریشه جهاد، امید بخشی به مردم است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز استکبار، روحانیون را مورد هدف قرار داده است، اظهارداشت: دشمنان اسلام می‌دانند تا زمانی که علما و روحانیون در عرصه حضور داشته باشند، آنان نمی‌توانند اهدافشان را پیش ببرند.

صاحبقرانی با اشاره به آیه قران لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ، تاکید کرد: رسالت انبیاء، اقامه حکومت توحیدی و مبارزه با استکبار است؛ به طوری که امروز در جامعه اسلامی نیاز به نیروی انقلابی و پای کار برای تحقق اسلام و انقلاب داریم و رسالت ما تبلیغ و تبیین است و باید پرچمدار روایت فتح باشیم.

ارسال نظر