کد خبر: ۳۹۸۲
حجت الاسلام تقدیری:

هیئت باید یک نهاد تربیتی و اثرگذار باشد

رئیس سازمان مدارس صدرا گفت: ما به هیئت باید به عنوان یک ساختار تربیتی و اثرگذار نگاه کنیم؛ هیئت یک قرارگاه اصلی جهاد تبیین است.
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

هیئت باید یک نهاد تربیتی و اثرگذار باشد

حجت الاسلام حامد تقدیری در دومین روز همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور با توجه موضوع «اهمیت و لزوم توجه هیأت ها به نقش کودکان و نوجوانان در هیئت» بیان کرد: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب به «جهاد تبیین» امر کرده اند؛ امروز شرایط جنگی است و نباید جهاد تبیین در حد شعارها باقی بماند.

وی تاکید کرد: امروز جهاد تبیین واجب عینی بوده و دشمن در این زمینه به طور سنگین و بی وقفه در حال کارکردن است.

رئیس سازمان مدارس صدرا تصریح کرد: ساختارسازی، قالب سازی و محتوا سه رکن جهاد تبیین است؛ مهدکودک از دو سالگی در غرب اجباری بوده و یکی از همکاران می گفت مهد کودکی در کاناداست که از زمانی که جنین هنوز متولد نشده پرونده تشکیل می دهد وخیلی مسئولین کانادا در این مهد کودک تربیت شده اند.

حجت الاسلام تقدیری افزود: غرب برای تمامی امور خود ساختارسازی کرده؛ اما ما بدون بومی سازی همان ساختار را وارد کرده ایم؛ در حالی که باید بر مبنای فرهنگ خود ساختارسازی کنیم.

وی ابراز کرد: اینگونه نیست که غرب از همجنس بازی استقبال کند؛ آن ها تلاش خود را برای محدودسازی این موضوع کرده اند و حتی مردم به این موضوع ورود کرده اند.

حجت الاسلام تقدیری خاطرنشان کرد: اروپا اخیرا به دلیل جنگ از هر نظر به هم ریخته و یکی از افراد ضدایرانی در وین به من می‌گفت که من تاز متوجه شدم که ایران چه کشوری است که با این همه تحریم هنوز روی پا است.

وی یادآور شد: ما به هیئت باید به عنوان یک ساختار تربیتی و اثرگذار نگاه کنیم؛ هیأت یک قرارگاه اصلی جهاد تبیین است.

حجت الاسلام تقدیری گفت: ما در هیئت کودکان، موضوع هیات کتاب را راه اندازی کردیم و از کتاب های خود بچه ها استفاده می کردیم و دست به دست بین آنها می چرخد و مطالعه میشود؛ این تجربه بسیار مفید و مثبت بود.

وی مطرح کرد: نوع دیگر کارها « هیأت خدمات» است و این خدمات منحصر به ارائه بسته معیشتی نمی شود؛ هیئت خدمات اجتماعی باید در زمینه های مختلف از مردم دستگیری کند.

رئیس سازمان مدارس صدرا تصریح کرد: « هیأت رسانه» نوع دیگر از فعالیت های هیئتی است؛ نوجوانان ما امروز توانایی های فراوانی دارند و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد. «هیئت تولید» هم مدل دیگری است که می تواند ظرفیت های تولیدی هیات را پویا کند.

حجت الاسلام تقدیری عنوان کرد: هیئت مادر و کودک پیوند این دو را تقویت می کند؛ خود ما هم اخلاق و آداب هیات را از کودکی یاد می گرفتیم و امروز ناخودآگاه در حال اجرا هستیم؛ ما نیز باید این آداب را به کودکان امروز منتقل کنیم.

ارسال نظر