کد خبر: ۴۰۱۷

گزارش اختصاصی نهضت از تشییع یپکر خانم سبا بابایی

مراسم تشییع پیکر سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر شهید محمدبابایی در مسجد انصار الحسین (ع) در خیابان پنجم نیروی هوایی برگزار شد.
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نهضت، در مراسم تشییع پیکر مرحومه سبا بابایی - مادر شهید محمد بابایی - که به عنوان تنها مادرشهید ژاپنی ایران شناخته می شد چهره‌های سیاسی و مذهبی زیادی حضور داشتتد.

تعداد بازدید : 16

در این مراسم، حجت الاسلام والسملیمن ابوترابی فرد - نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران-  و امام جمعه موقت تهران، قاضی زاده هاشمی - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران-، حجت الاسلام والمسلمین قمی - رییس سازمان تبلیغات اسلامی- ،غلامعلی حدادعادل و محمدحسین صفارهرندی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناصر کنعانی-  سخنگوی وزارت خارجه و جمع زیادی از مردم شهید پرور حضور داشتند.

تعداد بازدید : 16


حجت الاسلام ابوترابی فرد- نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید - در سخنانی ضمن تسلیت به خانواده این بانوی بزرگوار افزود: ما امروز شاهد پرواز یکی از تربیت یافتگان مدرسه قرآن و عترت هستیم. بانویی که خدا او را از سرزمین آفتاب انتخاب کرد. خدا او را تربیت کرد تا مادر شایسته‌ای برای فرزندی باشد که در راه خدا جان خود را فدا می‌کند.

تعداد بازدید : 13

 

وی افزود: اگر انسان خود را به خدای متعال بسپارد اینگونه پاداش خواهد گرفت. او بیش از ۸۰ سال یک مجاهد فی سبیل‌الله و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی ، فعال بود.  هم مادر، هم مدیر و هم فعال فرهنگی و سیاسی بود.

ابوترابی فرد یادآور شد: امیدواریم خواهران ما در سراسر جهان اسلام با الهام از مادران ایثارگران، زنان مومن و پاکدامن باشند و در راه پیشرفت اسلام گام بردارند. همچنین من سلام مقام معظم رهبری را به خانواده بزرگوار این شهید می‌رسانم.

تعداد بازدید : 9

در جریان این مراسم ، سخنگوی وزارت خارجه پیام تسلیت وزیر امورخارجه را قرائت کرد.در ادامه مراسم ، دوست و هم رزم این بانوی بزرگوار نیز از روحیه جهادی این مادر شهید، تلاش وی برای کمک محرومان ومستضعفان سخن گفت.
«کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر شهید محمد بابایی که از چندی قبل به‌علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بستری بود، جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) متولد ۱۳۱۷ در ژاپن بود و از سال ۱۳۸۴ با انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و در ادامه با موزه صلح تهران به‌عنوان مسئول بخش تبادل فرهنگی با ژاپن همکاری داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار