کد خبر: ۴۰۲۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان:

نقش هیئات مذهبی در کارکردهای اجتماعی بسیار پررنگ است

حجت‌الاسلام محمدابراهیم مولازاده راد گفت: هیئات‌مذهبی کارکردهای متفاوت و در عین حال مهمی از گذشته تاکنون داشته و نقش هیئات مذهبی در کارکردهای اجتماعی بسیار پررنگ است.
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام محمدابراهیم مولازاده راد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در دیدار با حجت‌الاسلام صحرایی روحانی مستقر روستای کروندان در محل اداره تبلیغات اسلامی دهگلان اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در زمینه‌هایی چون انجام اعمال انسان دوستانه، انفاق و دستگیری از محرومین، تهیه‌ی جهیزیه و امکانات اولیه‌ی زندگی برای تازه عروسان و زوج‌های جوان کم توان، ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و اهداء وام‌های بدون بهره و راه اندازی سیستم‌های خدمات درمانی رایگان و... به واسطه‌ی ایجاد ارتباط بین افراد خیر و توانمند جامعه با افراد بی بضاعت و کم توان فعالیت مي‌كنند.

حجت الاسلام محمد ابراهیم زاده در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی افزود: هیئت‌های مذهبی ضمن اقامه‌ی عزاداری و سوگواری و بزرگداشت مناسبت‌های اسلامی در دیگر شئون اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، انسانی و... که در شرع مقدس اسلام و احادیث معصومین (ع) آمده است، وارد شده و نسبت به اجرای آن با جدیت فراوان می کوشندو ما همگی شاهد چنین تلاش و کوششی هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: هیئت های مذهبی در جمع آوری مساعدت های کم و زیاد مردم به‌عنوان نذر و توزیع آن در قالب هایی چون اطعام گسترده‌ی مردم، به‌ویژه در مناطق محروم و دوردست روستایی و مناطق منفصل شهری نیز فعالیت چشمگیری داشته که این نیز، تعاملی مناسب بین هیئت و جامعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان به نظر و دیدگاه امام راحل به‌عنوان بنیانگذار سازمان تبلیغات اسلامی درمورد این نهاد مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان در اولین پیام به سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند: «امیدوارم با تلاش‌های پیگیر و با استفاده از همه نیروهای مؤمن به انقلاب و اسلام، از عهده این مهم برآیید.

در ادامه حجت‌الاسلام صحرایی روحانی مستقر روستای کروندان ضمن قدردانی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئات مذهبی، سازمان‌های غیردولتی خودجوش و کاملاً مردمی‌اند که مبتنی بر باورها و اعتقادات ناب دینی مردم شکل می‌گیرند، اما کارکردی فراتر از اجرای مراسم دینی، اقامه عزاداری‌ها در مناسبت‌های دینی دارند.

 روحانی مستقر روستای کروندان افزود: همکاری گسترده هیئات‌مذهبی با سازمان تبلیغات اسلامی فرصتی است بسیار مغتنم که میتوان در جهت گسترش اندیشه دینی، ترویج و نشر ارزش‌ها و باورهای مذهبی، ارتقا مهارت های اجتماعی، همگرایی عمومی و اتحاد ملی، بهبود و هدایت بینش و درک سیاسی، رفع نابسامانی‌های اقتصادی، اصلاح نقایص اخلاقی، بهبود و رشد فرهنگ ملی، تعاون و همفکری و همراهی عمومی و... استفاده نمود.

وی به نقش هیئات‌های مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: در نگرش اجتماعی، هیئتهای مذهبی به سان سفره هایی هستند که کسب ثواب و اجر معنوی و تقرب روحی ناشی از فعالیت های مذهبی تنها یکی از بهره‌های آن است. اما زیبایی‌ها و لذایذ و بهره‌های دیگری نیز بر سر این سفره ها در دسترس است که نباید از آنها غفلت شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار