کد خبر: ۴۰۴۵
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد:

هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست، عشق است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ظهر امروز در جمع مسئولان شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان گفت: هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست، عشق است.
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست، عشق است

به گزارش نهضت، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در ابتدای سخنان خود با اشاره به اعیاد ماه ذی الحجه روایاتی در فضیلت این ماه و اعیاد آن بیان کرد و افزود: امام صادق علیه السلام می فرمایند « اگر خدا امیرالمومنین ع را برای فاطمه س خلق نمی کرد ، همتایی و کسی که لیاقت زوجیت فاطمه س را داشته باشد، در روی زمین نبود از آدم و همه بچه های آدم».

آیت الله طباطبایی نژاد  با اشاره به رعایت تقوا و خود سازی در بین مسئولین هیآت مذهبی و مداحان اهلبیت(ع)از امام محمد باقر (ع) حدیثی بیان داشتند که می فرمایند: « به خدا سوگند ما هیچ برگه برائتی از خدا نداریم و هیچ قرابت و نزدیکی با خدا نداریم. و هیچ حجتی هم علیه خدا نداریم. و ما به خدا نزدیک نمی شویم جز با اطاعت خدا. اگر مطیع خدا بودیم ولایت ما به دردش می خورد و هر کس نافرمانی خدا را بکند، ولایت ما هیچ به درد او نمی خورد. وای بر شما مغرور نشوید.»

وی ادامه داد: نفس و جان و همه توفیقات ما از سوی خداست و هیچکس به وسیله عملش در بهشت نمی رود بلکه همه از فضل خداوند است.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: بنا بر روایتی از امام صادق علیه السلام خداوند به حضرت داود علیه السلام فرمود که معصیت کاران را بشارت بده و صدیقین را بترسان، حضر ت داود علیه السلام گفت: خدایا چطور این کار را بکنم؟ فرمود :گنهکاران را بشارت بده و بگو خدا غفار است و صدیقین را بفهمان که اگر بخواهم حساب و کتابی برای شما باز کنم، به این راحتی احدی از شما وارد بهشت نمی شوید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و ارزش فعالیت در راستای تعظیم شعائر الهی اشاره کرد و گفت: آنچه که تشیّع را تا برهه کنونی حفظ کرده و ادامه داده، همین هیئات مذهبی و همین عزاداری ها بوده است.

وی با بیان اینکه هیئت داری و مداحی کاری ارزشمند است، اظهار کرد: هر چه به ظهور  نزدیک می شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می شوند؛ هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیئت را دارد، نهادینه شده باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار