کد خبر: ۴۰۷۹
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری؛

بازخوانی ایثار شهدا، روحیه امید را به جامعه تزریق می‌کند

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با بیان اینکه خاطره‌نگاری ، نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت، گذشته قابل دفاعی داشته است، گفت: باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

«مرتضی سرهنگی»  ۱۴تیرماه ، در ویژه برنامه تکریم از خانواده‌های شهدای حماسه خان طومان و تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان هشت کتاب حماسه خان طومان  که  به مناسبت روز قلم برگزار شد با اشاره به همت والای نویسندگان استان مازندران برای قلم زدن در حوزه ایثار و شهادتد گفت: نوشتن بعد از جنگ سنت است.
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به دوران روزنامه‌نگاری خود که درباره موضوع اسیران عراقی زندان‌های ایران کار می‌کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس از ۱۵کشور اسیر داری کردیم.
وی با بیان اینکه تعداد بیشماری از اسرا از اردوگاه‌های ما متواری شدند و درحال تدوین کتاب فرار اسرا هستیم، گفت:  اسیران عراقی از بهترین پوشاک، غذا و شیوه نگهداری در ایران برخوردار بودند. به گونه‌ای که من غذای دفتر روزنامه را نمی‌خوردم و با اسیران عراقی غذا می‌خوردم. باید روزی این قوانین کمیسیون نگهداری اسرای عراقی، منتشر شود.
سرهنگی به عظمت لشکر عملیاتی ۲۵کربلا اشاره و بیان کرد: فرماندهی این لشکر در دوران دفاع‌مقدس لرزه به اندام دشمن تا بن دندان مسلح می‌انداخت.
وی به شجاعت مدافعین حرم استان مازندران در مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: رزمندگان لشکر ۲۵کربلا در دفاع از حرم خوش درخشیدند.
سرهنگی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی به امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

ارسال نظر