کد خبر: ۴۱۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

غدیر فصلی و تنها مختص به دهه ولایت نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: غدیر فصلی و تنها مختص دهه ولایت نیست؛ بلکه دهه ولایت و امامت زمانی برای اوج گیری تبیین واقعه غدیر است.
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست تبلیغ استان که با حضور مسئولان فرهنگی و تبلیغی استان برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و تبریک پیشاپیش عید قربان و غدیر اظهار کرد: این روزها ایام ویژه‌ای است و از عظمت و منزلت والایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای ذکر و یاد حق‌تعالی و تقرب الهی است و قرآن هم به این ایام اشاره ‌و خداوند هم به دهه اول این ماه قسم یادکرده است .

وی یادآور شد: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر برنامه‌ها و مناسبت‌های دینی، مذهبی و عملکرد مبلغان دینی و تشکل‌های دینی است و هدف از تشکیل این جلسه هماهنگی، هم‌افزایی و ایجاد انسجام در فعالیت‌های مربوط به دهه ولایت و امامت و محرم‌الحرام و تقویت بعد مردمی این مناسبت‌ها است تا بتوانیم از این  فرصت برای کارهای بزرگ فرهنگی استفاده کنیم.

وی در ادامه  افزود: دهه ولایت و غدیر در جامعه ما مغفول مانده درحالی‌که درواقع غدیر جریان مستمری است که ریشه، هویت و اصالت و ثمره و نتیجه‌ی همه ادیان الهی و آسمانی است. مهم‌ترین روز تاریخ بشریت است که اگر نبود، نه‌تنها رسالت نبی مکرم اسلام (ص) بلکه تمام ادیان الهی و آسمانی ناتمام می‌ماند.

حجت‌الاسلام رفیعی بابیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم و استمرار غدیر است اظهار داشت: در این دهه علاوه بر برنامه‌های تبیینی و محتوایی حول محور ولایت و امامت و تبیین ساختار ولایت‌فقیه که برگرفته از غدیر است،  نسبت به بازخوانی و احیاء خطبه غنی، پرمحتوا و هدایت‌گر غدیر، تبیین بعد تقریبی آن، بیان فضائل و مناقب امیرالمؤمنین (ع)، ترویج فرهنگ مواسات، ایجاد فضای سالم نشاط و افزایش روحیه امید اهتمام ویژه‌ای به‌عمل‌آمده است.

وی تأکید کرد: یکی از کارهای ارزشمند که در این ایام باید بر آن پای فشرد همین برنامه بسیار متعالی و سازنده و به معنای واقعی کلمه مردمی است که باید هرقدر می‌توانیم گستره آن را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر کار تبلیغی و تبیینی تداوم نداشته باشد، در جامعه نهادینه نمی‌شود. به یاد داشته باشیم که غدیر، فصلی نیست و این دهه برای تداوم کار و زمانی برای اوج گیری تبیین واقعه غدیر است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار