کد خبر: ۴۱۴۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد خبر داد:

برگزاری دعای عرفه در ۱۲۰ نقطه

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دعای روحبخش عرفه روز شنبه ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۷ با برنامه‌های مختلف فرهنگی در ۱۲۰ مکان در شهر یزد و ۱۰ شهرستان تابعه استان برگزار می‌شود.
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد از برگزاری دعای عرفه در ۱۲۰ مکان خبر داد

به گزارش نهضت،  حجت‌الاسلام خلیل سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران یزد افزود: این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان مومن و انقلابی در سطح مساجد، حسینیه‌ها و برخی امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این آیین‌های معنوی که به صورت مردمی با همکاری تشکل‌های دینی و مساجد برگزار می‌شود علاوه بر سخنرانی کارشناسان مذهبی چندین برنامه دیگر بر اساس نیاز و شرایط به خصوص دعای روحبخش عرفه حضرت امام حسین (ع) قرائت می‌شود.  

این مسئول فرهنگی استان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه دعای عرفه با همکاری بخش‌های مختلف به خصوص همراهی جوانان و هیات امنای پرتلاش مساجد و حسینیه‌ها صوت گرفته و زمینه برای حضور مردم ولایتمدار فراهم است.

سلطانی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با جنگ ترکیبی، فرهنگی و تهدید نرم خود به دنبال تضعیف ارزش‌های معنوی و انقلابی در جامعه هستند برگزاری اینگونه برنامه‌های فرهنگی و دینی را موثر در خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی ذکر کرد.

وی بیان کرد: این آیین معنوی در مرکز استان در مکان‌های مختلف در سطح محلات به خصوص در گلزار شهدای خلدبرین، امامزاده سید جعفر محمد(ع) و امامزاده جعفر(ع) برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات آن با همکاری بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

نهم ذیحجه به نام روز عرفه نامگذاری شده و یکی از آداب مهم آن که از سوی مسلمانان جهان و ایران اجرا می‌شود قرائت دعای عرفه امام‌حسین (ع) است. 

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت، سه هزار باب مسجد و ۲ هزار و ۶۰۰ روحانی و مبلغ دینی دارد.

  

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار