کد خبر: ۴۱۸۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور از برنامه های دهه امامت و ولایت خبر داد:

توزیع ۱۵۰ هزار پرس غذا در راستای «فرهنگ اطعام»

حجت الاسلام سماواتی -رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور- در تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت، از توزیع ۱۵۰ هزار پرس غذا در راستای «فرهنگ اطعام» در شهر نیشابور خبر داد.
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

به گزارش نهضت؛ حجت‌الاسلام مجید سماواتی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور- در گفتگو با خبرنگار ما از توزیع ۱۵۰ هزار پرس غذا در دهه امامت و ولایت در شهر نیشابور با همکاری نهادها، هیئات مذهبی، کانون مداحان و مردم خیر و نیکوکار شهرستان خبر داد.
وی افزود: طبخ و توزیع این تعداد غذا‌ها در راستای معرفی «فرهنگ اطعام» با محوریت غدیر انجام می‌شود،   این درحالی است که هماهنگی این مراسم با ارگان‌هایی مثل فرمانداری، اداره صمت، اصناف، شهرداری، هیئات مذهبی، کانون مداحان و تمامی مردم دغدغه‌مند از روز‌های قبل انجام شده است و خوشبختانه استقبال از فرهنگ اطعام به قدری زیادی بوده است که بی شک ما شاهد بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذا در دهه ولایت خواهیم بود به گونه‌ای که تنها یکی از مساجد این شهر با در اختیار داشتن حدود ۷۲ دیگ بزرگ، مبادرت به پخت ۱۵ هزار پرس غذا خواهد کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور، این پذیرایی را شامل انواع غذا‌های با کیفیت و در طول ایام دهه امامت و ولایت و بویژه در شب و روز عید غدیر عنوان کرد که علاوه بر شهر نیشابور، شهر‌هایی همچون قدمگاه، درود و فیروزه را نیز شامل خواهد شد.

توزیع ۱۵۰ هزار پرس غذا در راستای «فرهنگ اطعام»

ذبح گوسفند درعید قربان
وی همچنین از ذبح بیش از ۳۰۰ گوسفند در روز عید قربان با همکاری کمیته امداد این شهر در نیشابور خبر داد که گوشت این گوسفند‌ها در جهت طبخ ۱۵۰ هزار پرس غذا، آماده خواهند شد.
به گفته حجت الاسلام سماواتی، مقرر شده است هر مسجدی در نیشابور برای عید قربان سه گوسفند تهیه کند.
 حجت الاسلام سماواتی این حرکت بزرگ در جهت گسترش فرهنگ اطعام در دهه امامت و ولایت را مدیون تلاش‌های شبانه روزی تمامی هیئات مذهبی و ارگان‌های شهر عنوان کرد وافزود: توزیع این پرس غذا‌ها در ۱۰ منطقه نیشابور، انجام خواهد شد که بخشی از غذا‌ها توسط مساجد و تعدادی نیز جلوی در منازل مردم محروم توزیع خواهند شد.
وی با اشاره به پیگیری و بازدید‌های میدانی خود در ارتباط با برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: شب گذشته در بازدیدی که از منطقه درود و قدمگاه داشتم این مناطق به تنهایی  طبخ وتوزیع ۳۰ هزار پرس غذا را برعهده گرفتند که این تعداد غذا‌ها به جز ۱۵۰ هزار پرس غذای مورد نظر است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور تاکید کرد: نگاه ما نگاه هم افزایی و جمع محور است و خوشبختانه این نگرش در سال‌های اخیر در سازمان تبلیغات افزایش یافته و معتقدم اگر درهر کاری سازمان تبلیغات اسلام وارد کارزار شود بی‌شک، دیگر نهاد‌ها و هیئات هم میدان داری خواهند کرد.
به گفته وی، تاکنون توزیع ۱۵۰ هزار پرس غذا در دهه امامت و ولایت سابقه نداشته است و این درحالی است که این نوع همکاری‌ها به عنوان یک فرهنگ دیرینه در میان مردم، سال به سال رو به افزایش است.
حجت الاسلام سماواتی با بیان اینکه هر تلاشی که در راستای معرفی واقعه غدیر انجام بگیرد کم است این نوع فعالیت‌ها را بیشتر مکملی برای شناسایی این واقعه به مردم و بویژه نسل جدید عنوان کرد و یادآور شد: اینکه «فرهنگ اطعام» هر ساله در سطح شهر پررنگ می‌شود نشان از این است که مردم در بحث ولایت پذیری همچنان پای کار هستند. اگر چه امروزه شاهد وضعیت اقتصادی خوبی از سوی مردم نیستیم، اما تقویت باور‌های دینی و جانبداری مردم از ولایت؛ همچنان ستودنی است. این درحالی است که توزیع غذا از سوی مردم دین دار نیشابور برای مناطق کم برخوردار نیز در راستای کمک به معیشت این بخش از جامعه خواهد بود.
وی به جز فرهنگ اطعام به برگزاری جشن‌های بزرگ غدیر در مناطق ۱۰ گانه شهر نیشابور به منظور معرفی فرهنگ غدیر اشاره کرد و خبر داد که علاوه بر مناطق ۱۰ گانه شهر، ۵۰ منطقه دیگر شهر نیز شاهد برگزاری این جشن‌های خواهند بود. علاوه بر آن نیز در بسیاری از پایگاه‌های بسیج مساجد و برخی ادارات از جمله کمیته امداد هم این نوع جشن‌ها برگزار خواهند شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور، سخنرانی و اجرای تئاتر با همکاری وزارت ارشاد اسلامی شهرستان را از برنامه‌های این نوع جشن‌ها اعلام کرد واز آموزش ۵۰ طلبه به منظور پرده خوانی غدیر از سوی این اداره برای اعزام به شهرستان‌های نیشابور خبر داد.
وی با بیان اینکه صدا و سیمای خراسان رضوی نیز بابت اطلاع رسانی این فعالیت‌ها و بویژه ذبح ۳۱۳ گوسفند در عید قربان همکاری خواهند داشت افزود: انتظار مردم از سازمان تبلیغات، پررنگ بودن نقش این سازمان در فعالیت‌های خیرخواهانه و توجه به اعیاد ومراسم‌های مذهبی است لذا ما نیز تلاش خواهیم کرد این نقش در شهر نیشابور با محوریت سازمان تبلیغات پررنگ‌تر شود.
حجت الاسلام سماواتی در پایان؛ بهره مندی از کار گروه‌های جهادی برای اجرای برنامه‌های پیش رو را یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره یاد کرد و گفت: هم اکنون چهار کارگروه جهادی که با ما در حال همکاری هستند وارد عرصه فرهنگی - تبلیغی در سطح شهرستان‌های نیشابور شده و در راستای تأمین روحانی در روستا‌های فاقد روحانی، نقش آفرینی می‌کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار