کد خبر: ۴۲۲۸

 این روایت‌های زیبای واقعی

۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
  • همسرامام محله روستایی دور افتاده در شمال کشور، دوشادوش همسرش دارد فعالیت می‌کند، خراسانی هستند، اما حالا دور از خانه و خانواده، جهادی بزرگ را شروع کرده اند، امام محله علاوه بر کلاس قرآن و موضوعات دینی، به مردم روستا یاد می‌دهد چطوردراستخر‌های کوچک، ماهی پرورش دهند، در زمین‌های کشاورزی گیاهان دارویی کشت کنند، زن (شریکه الامام) هرجا می‌شنود زنی روستایی از فقر، قصد سقط جنین دارد خودش را می‌رساند، ساعت‌ها با او گفتگو می‌کند و حتی سعی می‌کند کمک مالی برایش تدارک ببیند و در بیشتر مواقع موفق می‌شود، زن از کشتن بچه اش منصرف می‌شود.
  • امام محله روستا وقتی دیده آب قنات دارد خشک می‌شود، برای لایروبی قنات روستا، آستین بالا زده، خودش هم رفته ته چاه و کار کرده، چند ماه بی وقفه، حالا آب قنات آنقدر زیاد شده که خیلی از روستاییانی که شهری شده اند، برگشته اند روستا برای کشاورزی...
  • طلبه‌های جهادی شیعه و سنی، هیاتی‌ها، امام محله‌ها و ... تنها چند ساعت بعد از زلزله بندرلنگه، خودشان را رسانده اند به مرکز حادثه، بی ترس و واهمه از تکرار زلزله، همه جوره کمک کرده اند، از پخت غذا گرفته تا اینکه برای بچه‌ها نمایش اجرا کرده اند، باهاشان بازی کرده اند تا سرگرمشان کنند، می‌گویند کار روحانی این است که در این لحظات سخت، امید و آرامش بدهد به مردم .
  •  نابغه‌های قرآنی نابینا در دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی، قرآن آموخته اند و حالا برای خودشان رتبه‌های کشوری و بین المللی دارند، روایت آن‌ها از کلاس‌های دارالقرآن، شنیدنی است.
  • همسر امام محله، هر هفته جلسه می‌گذارد|، روضه خانگی، زن‌های محل دعوت می‌شوند و در این میان گریزی می‌زند به بحث جمعیت، به فرزند آوری و مشکلاتی که با کاهش جمعیت دچارش می‌شویم، هر هفته از یک پزشک، مهندس، آدم حسابی موفقی که چند فرزند دارد دعوت می‌کند تا به همه نشان دهد که فرزند آوری مانع موفقیت نیست و چقدر حرف‌های این جلسات تاثیرگذار بوده...
  •  امامان محله و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همراه با دامپزشک وحقوقدان و پزشک و ... به عنوان جشن «فصل استقبال»، روزها در مسیر گذر عشایر کمپ زده اند، ازشان تقدیر کرده اند، پاسخ‌ سئوالات شرعی اشان را داده‌اند، همزمان هم با کمک پزشک درمانشان کرده اند، دام هایشان را معاینه کرده و مشکلات حقوقی اشان را حل کرده اند .....
    این‌ها تنها بخشی از روایت‌هایی است که من هر روز بعنوان معاون خبر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی می‌خوانم ، با وجود سال‌ها فعالیت روزنامه نگاری در رسانه‌های مختلف، هنوز هم هر روز صبح موقع خواندن این اخبار شگفت زده می‌شوم، این‌ها روایت‌هایی واقعی و جذاب هستند که اگر دراین سازمان نبودم و از نزدیک لمسشان نکرده بودم حتی باورشان هم برایم مشکل بود، اما آن‌ها حقیقی هستند، حقیقی، حقیقی حقیقی


روایت‌های گرانبها
در نخستین روز‌هایی که سایت جدید «نهضت» راه اندازی شده بود، در جلسه‌ای آنلاین با همکاران روابط عمومی استانی از آن‌ها درخواست کردیم تا در فرمت جدید، در کنار ارسال خبر صرف از گفته‌های مسئولان و یا پوشش خبری برگزاری یک همایش و ...، به سراغ روایت‌ها بروند، روایت‌های خواندنی و جذاب از فعالیت‌های  تاثیرگذار تمامی بخش ها، موسسات و زیرمجموعه های سازمان.
درخواستمان این بود که هر فعالیت و تلاشی را به صورت یک قصه، یک روایت، یک داستان واقعی ببینیم و برای انعکاسش با بهترین رسانه تلاش کنیم، هدف گذاری امان این بود که ظرف یک سال، پایگاه خبری و اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی به یکی از خواندنی‌ترین و جذاب‌ترین پایگاه‌های رسانه‌ای کشور تبدیل شود، جایی که بشود روایت‌های امید آفرین از مجاهدت ها، تلاش‌ها، ایثار‌ها و فعالیت قهرمانان بی ادعا را در گوشه گوشه کشور  ثبت و ضبط کنیم، الگوبرداری‌ای هر چند ضعیف از آنچه شهید آوینی و آوینی‌ها کردند.
حالا چند هفته‌ای از آن جلسه گذشته است و من و همکارانم در سایت نهضت شگفت‌زده هستیم، چرا که هر روز ده‌ها گزارش، مصاحبه و خبر خواندنی و شگفت انگیز از روابط عمومی‌های سراسر کشور برایمان ارسال می‌شود، باور اینکه این تعداد فعالیت توسط بخش‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور صورت می‌گیرد خیلی دشوار است.

این جهاد تبیین جذاب
روابط عمومی‌های سازمان تبلیغات، بی شک یکی از حلقه‌های مهم در جهاد تبیین هستند، آن‌ها هستند که می‌توانند صدای این جهاد بزرگ را از یک روستای کوچک، از یک شهرستان، از یک استان دور از پایتخت به سراسر کشور مخابره کنند و خوبی‌ها را نشر دهند.
 اگر این انرژی و انگیزه ادامه داشته باشد بی شک این پایگاه خبری می‌تواند در مدت کوتاهی با محتوا‌های خواندنی و جذابی  که تمامی همکاران از سراسر کشور ارسال می‌کنند  به یکی از بزرگترین و خواندنی‌ترین پایگاه‌های خبری رسمی کشور تبدیل شود، سایتی که خبر‌های واقعی امید بخش و حال خوب کن واقعی منتشر می‌کند.


شگفت انگیز برای تمام دنیا
 بدون شک خواندن روایت پیگیری‌های عجیب و غریب یک روحانی که ۱۴ استخر پرورش ماهی برای مردم روستایی که امام محله آن است، راه انداخته است، امام محله‌ای که کمپ ترک اعتیاد دارد و به معتادان کمک می‌کند، شریکه الامامی که برای نجات زنان فریب خورده تلاش می‌کند و از خودکشی و سقطجنین منصرفشان می‌کند برای تمام  رسانه‌های دنیا و مخاطبانشان جذاب است، اما هر روز در این خاک عزیز، ده‌ها مورد از این کار‌های بزرگ توسط امامان محله، شریکه الامام ها، طلبه‌های جهادی، هیاتی‌ها، کانون‌ها و ... رقم می‌خورد، اما نکته غم انگیز این است که بیشترشان روایت نمی‌شود و حتی تلاش متمرکزی برای انتشار آن‌ها در رسانه‌های کشور صورت نمی‌گیرد، در حالی که این‌ها گنجینه فیلمنامه، نمایشنامه، گزارش و ... برای تمامی انواع و اشکال رسانه ها هستند و مردم و تمامی مخاطبان با عشق و علاقه آنها را دنبال می کنند.  
در این روزها، بخش اول کارهای سازمان که فعالیت مجاهدانه و جهادی است خیلی خوب دارد پیش می‌رود، قدم دومش ما رسانه ای‌ها و روابط عمومی‌ها هستیم، خدا کند که ما هم روسفید بشویم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار