کد خبر: ۴۲۴۷
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه:

زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه گفت: زنان مسلمان تجسم حرمت، پاکدامنی و عفاف در جامعه و گوهر گرانبهای الهی هستند.
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در نشست مدیران کانون‌های فرهنگی تبلیغی ضمن گرامیداشت سالروز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: کلمه «حجاب‏» هم به معنى پوشیدن است و هم به معنى پرده و حاجب، که بیشتر، استعمالش به معنى پرده است.
حجت الاسلام عارف رازیانی عنوان کرد: کلمه حجاب از آن جهت مفهوم پوشش مى ‏دهد که پرده، وسیله پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت، هر پوششى حجاب نیست و آن پوششی «حجاب‏» نامیده مى‏ شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.
وی همچنین افزود: عفت و پاکدامنی، با آفرینش و فطرت زن به هم آمیخته است و در آفرینش او، جایگاه عظیم و بلندی دارد که هم خود زنان خواهان عفت و پاکدامنی هستند و هم دیگران، زن را با این ویژگی می‌خواهند و اسلام عزیز، نیز آفرینش زن و صلاح و خیر جامعه را در نظر گرفته و حجاب را لازم شمرده تا عفت برونی زن، با عفت درونی او هماهنگ و بنیان خانواده مستحکم گردد و زن هم، چون کالای ناچیزی در معرض همگان قرار نگیرد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه با اشاره به قداست زن گفت: استواری‌اجتماع، استحکام پیوندخانوادگی، جلوگیری از چشم چرانی‌ها، حفظ ارزش‌ها، احترام زن که هر اندازه متین‌تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش مرد نامحرم نگذارد به احترامش افزوده می‌شود و دیگر علت‌ها باعث می‌شود که زن بدون حجاب از عفتی برخوردار نباشد و عصمت زن که حق الهی است، بدون آن حفظ نشود.
وی به حکمت و فلسفه‌ی حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه حجاب چیز مکتوم و پنهانی نیست، مهمترین فلسفه حجاب این است که زن در روابط خود با مرد، حریمی قائل شود، اگرچه زن و ومرد از جهاتی مانند کرامت انسانی و بهره‌مندی ازحقوق اجتماعی همانند تحصیل علم و... مساوی هستند، ولی از لحاظ فیزیکی و روحی تفاوت‌های فراوانی با هم دارند، که همین اختلافات باعث می‌شود که خداوند مهربان با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد ومتفاوت در خلقت زن احکامی همچون حفظ و رعایت حجاب را بربندگانش واجب فرموده است.
حجت الاسلام عارف رازیانی همچنین به ثمرات خوب حجاب و عفاف اشاره کرد و تصریح کرد: حفظ و استحکام خانواده، کاهش آمارطلاق، کاهش سقط جنین و فرزاندان نامشروع، حفظ کرامت زن، آرامش روحی اجتماعی، جلوگیری از خودنمایی و جلوه‌گری، جلوگیری ازگسترش فحشا و ... از فواید و نتیجه آن است.
وی در پایان این نشست با توجه به اهمیت حجاب در قرآن افزود: حجاب و پاکدامنی گوهری ارزنده است که زنان و مردان در حفظ آن باید کوشا باشند و مرد مسلمان نیز برای حفظ سلامت روح خود و جامعه نگاه خود را باید کنترل کند و زن مسلمان باید طوری در میان مردم رفت و آمد کند که عفاف و پاکدامنیش هویدا باشد و از گزند نگاه‌های هوس آلود در امان بماند و بهترین پوشش چادر است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار