کد خبر: ۴۲۵۲

قرارگاه «فصل استقبال» در منطقه عشایری کوهرنگ آغاز به کار کرد

چهارمحال و بختیاری قرارگاه عملیاتی «فصل استقبال» با هدف ارائه خدمات قرآنی، فرهنگی، عمرانی، پزشکی، دامپزشکی و کشاورزی به جامعه عشایری شهرستان کوهرنگ، آغاز به کار کرد.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

حجت‌الاسلام والمسلمین غفار رئیسی در خصوص طرح «فصل استقبال» با هدف ارائه خدمات قرآنی، فرهنگی، عمرانی، پزشکی، دامپزشکی و کشاورزی به جامعه عشایری شهرستان کوهرنگ، با اشاره به اینکه مطالبات جامعه عشایری مطالبه به‌جا و به‌حق است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: امید است برگزاری این قبیل طرح‌ها شاهد پیشرفت و تعالی جامعه عشایری کشور باشیم.

وی با ذکر اینکه تقدیم ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به انقلاب ما به بالندگی و افتخار است، ادامه داد: این می‌طلبد که خدمات ارائه شده به عشایر غیور بیش از پیش تقویت شود اگرچه نهادهای مربوط نظیر بسیج عشایر خدمات قابل توجهی را ارائه داده‌اند.

رئیسی با تصریح اینکه به برکت انقلاب اسلامی عزت و عظمت به عشایر بازگشت، گفت: بااینحال همچنان آلام فراوانی بر دل این قشر وجود دارد که باید برطرف شوند. کرامت یک مقوله تحول‌آفرین است که انسان را بر ریل معنویت قرار می‌دهد و کریم کسی است که ایمان، پاکی‌ها و ارزش‌های قرآنی و عترتی و بی‌توجهی به مادیات را با خود دارد. امام خمینی(ره) کرامت در اخلاق، ایمان، مبارزه، ظلم‌ستیزی، مبارزه با استکبار، ضعیف‌پروری و غیره داشتند و دهه کرامت باید دهه تربیت انسان‌هایی کریم مانند شهدای عشایر و شهدای مدافع حرم وحاج‌ قاسم سلیمانی‌ها باشد.

جزئیات فعالیت قرارگاه فصل استقبال در کوهرنگ

حجت‌الاسلام غفار رئیسی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی «فصل استقبال» اقدامی فرهنگی اجتماعی و خدماتی به عشایر استان است‌، اظهار کرد: بخش عمده این خدمات ناظر به خدمات فرهنگی و قرآنی است که به همت مبلغان و مربیان قرآنی به‌صورت جهادی به اهالی منطقه ارائه خواهد شد.

وی با ذکر اینکه جهادگران قرآنی و فرهنگی در سیاه‌چادرهای عشایر منطقه کوهرنگ حضور یافته و به ارائه آموزش‌ها و تبیین دستاوردهای انقلاب می‌پردازند، افزود: فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین که ازسوی مقام معظم رهبری به همه ما امر شده در این طرح جهادی دیده شده است و مبلغان هم به‌صورت لسانی و هم به صورت عینی و عملی به تبیین دستاوردها و بیان حقایق خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردها این است که نهادها و دستگاه‌های مختلف با رویکرد تمرکز زدایی از مرکز استان، در منطقه عشایری کوهرنگ حضور می‌یابند و خدماتی را در حد وُسع ارائه می‌دهند، حال آنکه تا پیش از انقلاب این مناطق مورد توجه نبودند. بااینحال، کمترین خدمات و توجهات به این قشر ارزشمند شده است و همه ما مدیون این قشر هستیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار