کد خبر: ۴۲۷۰
اینجا تجربیات موفق امامان محله را ثبت می کنند

تجربه نگار، ثبت تجربه های تبلیغ

همسنگر بنیاد هدایت گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش مبتنی بر تجربه، سامانه «تجربه نگار» را با توجه به تجربه ارزشمند امامان محله راه اندازی کردیم.
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

علیرضا جمالی - مسئول میز تجربه ‎نگاری همسنگر بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی- در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نهضت گفت: در طول تاریخ حیات شیعه پس از ائمه، روحانیت،  وظیفه تبلیغ مردم را بر عهده داشته ‎اند؛ پس از انقلاب اسلامی، رسالت و وظیفه روحانیت دوچندان شد و ضرورت حلقه اتصال‎ هایی فیمابین حاکمیت و مردم احساس گردید، در این میان، امامان محله به عنوان حلقه اتصال، به این نقش مهم و محوری پرداختند؛ امامان محله ‎ای که با توانمندی‎ های بسیار به هدف رفع  مشکلات مردم و خدمت رسانی به آنان مشغول خدمت گردیدند.

وی افزود: با این توجه، هر برگ زندگی مجاهدین میدان و امامان محله،  دانشی تجربی بود که تاکنون کمتر به آن توجه شده بود و جایی تجمیع نشده است. همچنین نسبت به توانمندسازی این امامان، نیاز به دانشی کاربردی و ضمنی است که کمتر به آن اهتمام شده بود.

جمالی گفت: با توجه به این موضوع که باید از این تجربه عظیم امامان محله در حل مشکلات مردم و رسیدگی به امور آن‎ها در زمینه تولید دانش استفاده کرد و همچنین استفاده از تجربه دیگر امامان محله در فعالیت تبلیغی، از این رو تجربه‌های کاربردی امامان و ائمه جماعات در مواجهه با مسائل مختلفی همچون راه اندازی مرکز خیریه، حل مسائل خانواده ها، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم محله مواردی بود که با راه اندازی سامانه تجربه نگار ازامامان محله خواستیم تجربه های خود را در قالب ویدئو‌های کمتر از ۵ دقیقه‎ ای در این سامانه بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود ۴۰۰ فیلم در سامانه بارگذاری شده است و حدود ۵۰۰ فیلم هم در حال بارگذاری است افزود: در مدل امامت محله، تلاش شده تا امامان بتوانند تجربه‌های خود را در اختیار یکدیگر بگذارند. این مدل در سامانه تجربه نگار اجرایی شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار