کد خبر: ۴۲۷۵
با حضور همسر شهید رضایی‌نژاد؛

«هناس» در سینما گلشن بجنورد اکران شد

تهیه کننده فیلم سینمایی «هناس» معتقد است فیلم‌هایی مثل هناس تماشاگر پر و پا قرص می‌خواهد و هر اندازه تماشای این نوع فیلم‌ها افزایش یابند، مسیر تولید هناس ها هموارتر می‌شود.
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

فیلم سینمایی «هناس» در سینما گلشن بجنورد اکران شد

به گزارش نضهت؛ فیلم سینمایی «هناس» به همت حوزه هنری خراسان شمالی و با حضور همسر و فرزند شهید «داریوش رضایی‌نژاد»، «حسین دارابی»؛ کارگردان و «محمدرضا شفاه» تهیه‌کننده این فیلم در سینما گلشن بجنورد اکران مردمی شد.

پس از اکران فیلم برای مخاطبان و علاقه‌مندان عوامل فیلم به پرسش‌های مطرح شده از سوی مردم پاسخ دادند و «دکترشهره پیرانی» همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد در این نشست در پاسخ به سؤال مطرح شده نسبت به اتفاقی که برای کودک افغانی افتاد و جلوی چشم او پدرش را ترورکرده بودند، با اشاره به این که هر نوع تروری برای من یادآور صحنه شهادت شهید رضایی نژاد است، تصریح کرد: در ترور مخاطب و اقدامات تروریستی به پر سر و صداترین شکل ممکن انجام می‌شود که در ترور شهید رضایی نژاد مخاطب مد نظر بود و کارگردان این فیلم نیز نزدیک به روایت، ترور را بازنمایی کرد و این بسیار ما را تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد: این تجربه تلخ، حس همدردی مرا نسبت به نوع انسان تحریک کرد و پس از آن و بعد از هر ترور این ماجرا برای من هم در شهادت شهید فخری زاده و شهید سلیمانی تکرار شد.

دکتر پیرانی در پاسخ به این سؤال که هیچ وقت در فرصت‌های ایجاد شده به عنوان همسر شهید احساس پشیمانی کردید که کاش در لحظه‌های حساس اقدام دیگری می‌کردید، اظهارداشت: ۲ انتخاب داشتم و می‌توانستم نقش یک فرد خائن را بازی کنم و یا خادم باشم نسبت به کشورم و در واقع هر یک از ما در این موقعیت قرار بگیریم ترجیح ما این است که خادم شناخته شویم و هیچ وقت من و دخترم از بابت این که برای وطن هزینه دهیم پشیمان نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: بهترین اتفاق را خداوند برای من، دخترم و همسرم رقم زد، و بدون در نظر گرفتن بعد اعتقادی افراد تصمیم می‌گیرند تا در تاریخ این سرزمین جاودانه شوند و داریوش رضایی‌نژاد این تصمیم را گرفت.

«محمدرضا شفاه» تهیه کننده این فیلم نیز با بیان این که ساخت فیلم با موضوع هسته‌ای کار سختی است زیرا سینمای ایران هنوز تجربه‌های زیادی از این موضوع ندارد و هنوز برخی از فعالان سینما نمی‌دانند فعالیت در این زمینه برای آن‌ها خطری دارد یا نه، اظهارداشت: وقتی فیلمی می‌سازیم تکلیفی برای ما و مخاطبان ایجاد می‌کند و تولید این نوع از فیلم‌ها روز به روز بهتر و بیشترمی‌شود.

وی اضافه کرد: شرط آن همراهی مردم و معرفی و حمایت از این دست آثار است و درآنجا که بر اساس نظرات مختلف مردم گام برداریم، اگر مردم حمایت نکنند امکان ساخت فیلم‌هایی از این دست کم‌تر می‌شود.

شفاه خاطرنشان کرد: این گونه از فیلم‌ها یک سری مخاطب پر و پا قرص می‌خواهد و هر اندازه تماشای فیلم‌هایی از جنس هناس ترویج شود، مسیر فعالان این عرصه هموارتر می‌شود.

بر اساس این گزارش، از همسر شهید «رضایی‌نژاد» با حضور استاندار خراسان شمالی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پس از اکران مردمی فیلم «هناس» در سینما گلشن بجنورد تقدیر به عمل آمد.

همچنین از نوید آقایی هنرمند فعال در عرصه فیلم خراسان شمالی که به عنوان دستیار فیلمبردار در فیلم «هناس» حضور داشت، تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار