کد خبر: ۴۳۳۱
با رأی رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی استان‌ها؛

روح الدین دریکوند؛ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی

در ششمین دوره شورای هیئت‌های مذهبی که با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی استان‌های سراسر کشور برگزار شد. حجت‌الاسلام روح الدین دریکوند به عنوان رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شد.
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

 

روح الدین دریکوند؛ به‌عنوان رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شد

به گزارش نهضت، انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئت‌های مذهبی کشور با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی استان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام باباخانی در ابتدای این مراسم اظهارداشت: شورای هیئت‌های مذهبی در این دوره، دارای وظیفه و مسئولیت مهمی است که جدا از فعالیت‌های معمول گذشته باید هیئات مذهبی تعطیل شده و همچنین سنت‌های عزاداری فراموش شده را هم احیاء کند.

وی افزود: هیئات مذهبی به دلیل درگذشت مسئول هیئت، ممکن است بعد از یک یا دو سال تعطیل شوند، این شورا باید کمک‌رسان چنین مجالسی باشد و آن‌ها حفظ واحیا کند.

باباخانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «هیئت کانون جهاد تبیین است»، تصریح کرد: هیئت مکانی مذهبی است که افراد مختلف با سنین، تخصص، جنسیت، سلیقه و .... در آن حضور می یابند که  اکثر آنها  از قشر مذهبی و انقلابی به شمار می‌روند لذا این مرکز با چنین ویژگی‌هایی می‌تواند کانون جهاد تبیین شود.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) خود را فدا کرد تا دین زنده بماند، گفت: برخی می‌گویند هیئت برای هیئت است، در حالی که هیئتی اثرگذار است که «معرفت‌افزا» و «خدمت‌رسان» باشد. در زمان جنگ به برخی از هیئات‌ مذهبی گفته می‌شود، خط مقدم نیازمند نیرو است اما می‌گفتند ما کاری با جنگ نداریم و صرفاً هیئت خود را برگزار می‌کنیم و از برگزاری مراسم هم نمی‌گذریم.

وی با اشاره به اینکه برای مصائب کربلا بیش از ۱۴۰۰ سال است که عزاداری می‌شود چراکه در این واقعه؛ امام جامعه را به شهادت رساندند تصریح کرد: هیئت دارای تخصص‌های گوناگون است و اگر به آن‌ها بها داده شود، هیئی‌ها می‌توانند مشکلات مختلف کشور را برطرف کنند.

باباخانی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری؛ هیئتی امام صادق (ع) پسند می‌شود که در منطقه خود طلاق را کاهش و  اشتغال را افزایش دهد، البته امروز تمام هیئات مذهبی ما اثرگذار هستند اما باید  آرام آرام، هیئات را به سمتی سوق داد تا به برکت معارف اهل بیت (ع)، خادم مردم و جامعه شوند.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه تمام امامان ما شهید شدند چراکه خار چشم دشمنان اسلام بودند، گفت: امامان ما مشکلات جامعه را برطرف می‌کردند و مخالف جریان ظلم و جور در عالم بودند؛ هیئت هم باید اینگونه باشد.

 

روح الدین دریکوند؛ به‌عنوان رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شد

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام محمد خانجانی معاون ساماندهی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی نیز با اشاره به اینکه در این دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی؛ بیش از ۵۳ درصد هیئات مذهبی کشور مشارکت داشته‌اند اذعان داشت: مشارکت هیئات مذهبی سراسر کشور در این دوره از انتخابات؛ نسبت به دوره‌های گذشته افزایش خوبی داشت همچنین این انتخابات  بعد از انتخابات شورای شهر در شهرستان‌ها و استان‌ها به‌دلیل تعداد شرکت کننده و استقبال مردم دارای اهمیت بسیاری است.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل حجم بالای فعالیت تشکل‌های مذهبی عنوان داشت: این سازمان در خدمت ذاکران، پیرغلامان، هیئات مذهبی، تشکل‌های دینی و انجمن‌های اسلامی خواهد بود این در حالی است که معاونت سازماندهی این سازمان دارای زیرمجموعه‌هایی مانند«شورای هیأت‌های مذهبی، مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی، انجمن اسلامی و کانون مداحان» است. همچنین مسئولیت  ساماندهی شورای هیئات‌ مذهبی بر عهده حجت‌الاسلام علمی است.

خانجانی افزود: در حوزه مداحی سه زیر مجموعه «ادراه ساماندهی کانون مداحان»، «مرکز نخبگان ستایشگری» و «دفتر نوحه و نغمه‌پردازی» ایجاد شده است.

معاون ساماندهی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه تمام هیئات مذهبی باید در سامانه طوبی ثبت‌نام و مجوز اخذ کنند، گفت: روند فعالیت و ثبت‌نام این سامانه درحال بازنگری است تا روند ثبت‌نام و اخذ مجوز برای هیئات مذهبی ساده‌تر شود

گفتنی است، در نشست انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی کشور؛ حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند از استان لرستان رئیس این شورا، مهرآبادی از خراسان شمالی نایب رئیس و عبادی از آذربایجان شرقی به‌عنوان دبیر شورای هیئات مذهبی کشور برای دوره‌ای ۳ ساله انتخاب شدند.

 

روح الدین دریکوند؛ به‌عنوان رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شد

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار