کد خبر: ۴۳۳۸
دستیار رئیس سازمان هیئت در امور پشتیبانی از هیئات مذهبی خبرداد:

توزیع اقلام خوراکی؛ ویژه هیئات مذهبی به قیمت تنظیم بازار

محمدحسن طبرستانی با اشاره به توزیع اقلام خوراکی ویژه هیئات مذهبی به قیمت تنظیم بازار از حمایت‌های بیشتر در راستای رونق بخشی مجالس اباعبدالله علیه ‌السلام خبر داد.
۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

 

توزیع اقلام خوراکی؛ ویژه هیئات مذهبی به قیمت تنظیم بازار

به گزارش نهضت، محمدحسن طبرستانی - رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور که به تازگی به‌عنوان «دستیار رئیس سازمان هیئت درامور پشتیبانی از هیئات مذهبی سراسر کشور در ماه محرم» نیز انتخاب شده است در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار داشت:  پیرو توافق صورت گرفته بین سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد باتوجه به نیاز هیئات مذهبی در پذیرایی از مهمانان اهل بیت علیهم السلام و برپایی سفره اکرام اهل بیت علیهم السلام، اقلام موردنیاز به قیمت تنظیم بازار در اختیار هیئات مذهبی سراسر کشور قرار گیرد.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور درمورد هدف شکل‌گیری و وظایف «حوزه امور پشتیبانی هیئات مذهبی» گفت: به تازگی «شبکه‌های هیئت» در کل کشور ایجاد شد و این شبکه‌ها از «هیئت رزمندگان»، «جامعه ایمانی مشعر»، «بسیج مداحان»، «شورای هیئات مذهبی»، «کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی کشور»، «مجمع شعرا» و «مجموعه‌های شاخص کشوری» تشکیل‌شده‌اند.

وی افزود: طی جلساتی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در شهر مقدس مشهد برگزارشد، به طور رسمی فعالیت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی آغاز شد این در حالی است که  در حاشیه این جلسات؛ تصمیم بر آن شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اینکه باید شرایطی فراهم شود تا مددیار هیئات مذهبی در کشور باشیم؛ «ستاد ویژه محرم و اربعین در سازمان هیئت» با حضور تمام اعضای شبکه‌های هیئت تشکیل شود.

طبرستانی با اشاره به این موضوع که «مسئولیت امور پشتیبانی شبکه‌های هیئت» در این ستاد به وی محول شده است تصریح کرد: «هماهنگی با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برای پیگیری و رفع نیاز‌های هیئات مذهبی سراسر کشور» و «ساماندهی خدمت‌رسانی به هیئات مذهبی در استان‌های سراسر کشور از طریق ایجاد ارتباط وثیق با مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها» از مهمترین وظایف امور پشتیبانی شبکه‌های هیئت به شمار می‌روند.

دستیار رئیس سازمان هیئت در امور پشتیبانی از هیئات مذهبی سراسر کشور در مورد توافقنامه جدیدی که با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است گفت: در جلسه‌ای که با حضور دکتر نیکزاد- نایب رئیس مجلس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام  مجید بابا خانی- رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، دکتر راد- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و دیگر مدیران وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، تصمیم بر آن شد که اقلامی مانند «شکر، برنج، مرغ، گوشت و.» با قیمت بهینه و تنظیم بازار؛ در اختیار هیئات مذهبی سراسر کشور قراربگیرند. همچنین مقرر شد برای توزیع عادلانه اقلام؛ ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها با توجه به سهمیه‌هایی که به هر استان و شهرستان تخصیص می‌یابد؛ هیئات مذهبی واجد شرایط  را معرفی  کنند تا سهمیه به آن‌ها تعلق بگیرد.

محمدحسن طبرستانی در پاسخ به این سؤال که امور پشتیبانی هیئت‌ها غیر از توزیع اقلام چه خدمات دیگری را بر عهده خواهند داشت یاد آور شد: برنامه‌های متعدد و گسترده‌ای در آغاز کار در دست اجرا داریم و برای به نتیجه رساندن این برنامه‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است، به‌عنوان مثال در حال حاضر قصد داریم برای ایجاد زیرساخت‌های سایبری در هیئات مذهبی و ارائه خدمات به آن‌ها با شرکت‌های مخابراتی وارد مذاکره شویم.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی ادامه داد: درخصوص این موضوع که باید مکان‌هایی برای برگزاری مراسم در اختیار هیئات مذهبی قرار بگیرند نیز با آموزش وپرورش در حال رایزنی هستیم از طرفی برای ارائه خدمات بیشتر به هیئات مذهبی با سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها نیز مذاکراتی داشته‌ایم.

وی در مورد وجه تمایز این اقدام با کار‌های قبلی در این زمینه گفت: وجه تمایز اصلی این حرکت جدید این است که در سال‌های گذشته، شبکه‌ای با عنوان شبکه هیئت وجود نداشت و در حال حاضر هم برای ایجاد یک هم‌افزایی گسترده در سراسر کشور تمام مجموعه‌هایی مانند «هیأت رزمندگان، جامعه ایمانی مشعر، بسیج مداحان، شورای هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی کشور، مجمع شعرا و مجموعه‌های شاخص کشوری که به هیئت مربوط هستند» در این شبکه در کنار هم قرارگرفته‌اند.

رئیس مجمع کانون فرهنگی و تبلیغی کشور با تأکید بر اینکه ستاد امور پشتیبانی از هیئات مذهبی سراسر کشور با حمایت همه جانبه، وظیفه کلان پیگیری حل مشکلات هیئات مذهبی سراسر کشور را بر عهده دارد بیان داشت: به فضل خداوند و با توجه به هم‌افزایی گسترده در شبکه هیئت، نسبت به سال‌های گذشته حرکت روبه‌جلوتری خواهیم داشت.

دستیار رئیس سازمان هیأت در امور پشتیبانی از هیئات مذهبی سراسر کشور در ماه محرم ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که دیگر ویروس منحوس کرونا جولان نمی‌دهد و استقبال از مراسم هیئات بیشتر می‌شود و با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده، خدمت‌رسانی به مهمانان سید الشهداء علیه السلام کمی دشوارتر است که به یاری خداوند برای رونق مجالس اباعبدالله علیه السلام حمایت‌های بیشتری را جذب خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که خدمتگزار اهل بیت علیهم السلام هستند انتظار داریم که برای حل مشکلات هیئات مذهبی که ریشه‌دارترین نهاد‌های اجتماعی و مردمی هستند؛ دغدغه بیشتری داشته و کمک حال ما در حمایت گسترده از این جامعه بزرگ ایمانی باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار