کد خبر: ۴۳۴۷

طرح ۳۱۳ بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل می‌کند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: طرح 313 توانسته بسیاری از خلأهای اجتماعی را پر کرده و مشکلات و دغدغه های نیازمندان را برطرف کرده است.
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

طرح 313 بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل می کند

«سید مرتضی بختیاری» در همایش ملی طرح ۳۱۳ استان گلستان که با مشارکت کمیته امداد امام خمینی ره، اداره کل تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گلستان در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه انجام این طرح بسیاری از افراد بیکار و یا بدون خانه، صاحب شغل و خانه مناسب شده اند.
به گفته وی؛ این طرح قطعا آثار و برکات خوبی برای از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه اسلامی خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، آسیب شناسی طرح ۳۱۳ را الزامی دانست و گفت: با انجام این کار و با شناسایی نقاط ضعف و قدرت می‌توان برای آینده قدم‌های موثری برداشت.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) این نهاد برآمده از بطن انقلاب می‌تواند در حوزه فرهنگی بسیار کار کند که اگر در این عرصه وارد نشود از قافله عقب مانده است.

به گفته وی؛ در این طرح روحانیونی که به همراه همسران خود در شناسایی و خدمت به محرومان فعالیت می‌کنند اثرگذاری بیشتری داشته اند.

‌بختیاری با اعلام اینکه ۵۳ درصد از سرپرست خانوار‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند خانم هستند، ابراز کرد: این خانم‌ها به دلیل فوت، زندانی شدن، قطع نخاع شدن و یا از کار افتاده شدن شوهرانشان سرپرست خانوار‌های خود شده اند.

وی ادامه داد: در استان‌های تهران و البرز خانوار‌های تحت پوشش که سرپرستان آن خانم هستند بالای ۷۲ درصد است.

به گفته وی؛ برای آینده این طرح اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که در راستای ارائه خدمت به اقشار محروم جامعه هزینه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از ارائه گزارش و عملکرد یکساله طرح ۳۱۳ به خدمت آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: وی با تعابیر بسیار زیبایی از اجرای این طرح خداپسندانه تشکر و بر انجام بهتر آن تأکید کرد.

سطح آگاهی امامان مساجد ارتقا یابد
 مسئول اجرایی طرح ۳۱۳ در بنیاد هدایت کشور نیز در این همایش با اشاره به اهداف طرح ۳۱۳، اظهار کرد: در این طرح سعی می‌شود سطح آگاهی و توانمندی امامان و روحانیون مساجد ارتقاء یافته و مساجد نیز به سمت مساجد تراز اسلامی حرکت کنند.

«احمد احمدی کلیسانی»، افزود: با توجه به اینکه بیشترین نوع خدمات، خدمات اجتماعی است هدف اصلی از انجام این طرح نیز خدمت رسانی به مردم به ویژه مستمندان است.

به گفته وی؛ در صدر اسلام تمام امور رسیدگی به شئونات مردم در مساجد انجام می‌شد و این طرح به دنبال این است تا مساجد به سمت تراز اسلامی بروند.

مسئول اجرایی طرح ۳۱۳ در بنیاد هدایت کشور با بیان اینکه در این طرح خانواده‌های مددجو شناسایی می‌شوند، گفت: طرح در دو مدت ۵ ماهه انجام می‌شود، هر روحانی با همسر خود در ۵ خانواده مددجو حاضر می‌شود و با دیدار چهره به چهره ضمن آشنایی با آن‌ها مسائل و مشکلات آن‌ها را نیز جویا شده و مشکلاتی که قابل حل است را حل می‌کنند.

وی ادامه داد: بیان تجربیات تلخ و ایده‌ها برای بهتر شدن این طرح از سوی روحانیون انجام شود و هر ماه در سامانه یادداشت‌ها وارد و در پایان به صورت کتاب چاپ می‌شود.

به گفته وی؛ روحانیون و مبلغان برتر این طرح انتخاب شده و در مراسمی که در تهران برگزار می‌شود مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

احمدی کلیسانی، خاطر نشان کرد: در اجرای بهتر این طرح، داشتن انگیزه، اطلاع از افراد و محل و برقراری ارتباط خوب با مددجویان و جلب اعتماد آن‌ها خیلی مهم است.

تبلیغ جایگاه مهمی در جامعه اسلامی دارد
مسئول مدارس امین کشور نیز در این همایش با یادآوری اینکه جایگاه تبلیغ جایگاه مهمی است و جایگاه مبلغ در طول تاریخ محوریتش خدمات اجتماعی بوده است، گفت: خداوند از قرآن کریم به «بیان للناس» و از رسالت انبیاء به «بلاغ للناس» تعبیر کرده است.

حجت الاسلام «حسین مردان پور»، افزود:  اگر نگاهی به هدف از رسالت انبیاء در طول تاریخ بیندازیم متوجه می‌شویم که برقراری عدالت، ارائه خدمات اجتماعی و حل مشکلات دنیایی مردم از مهمترین کار‌های آنان بوده است.

به گفته وی؛ آیه ۱۱۲ سوره مبارکه «بقره» می‌فرماید: «آری، هر که تسلیم حکم خدا گردید و نیکوکار گشت مسلّم اجرش نزد خدا خواهد بود و آنان را هیچ خوف و اندیشه و هیچ اندوهی نخواهد بود».

مسئول مدارس امین کشور، اجرای طرح ۳۱۳ را توفیق بزرگی برای علما و به ویژه مبلغان دینی دانست و گفت: این توفیق خداوندی شامل حالشان شده است و به خاطر آن خداوند بزرگ را شاکر باشند.
وی، افزود: انسان وقتی به منبع قدرت یعنی خداوند متعال وصل می‌شود دیگر از هیچ چیزی هراسی نخواهد داشت.

به گفته وی؛ مبلغان باید قول انجام کاری را به خانواده‌های مددجو بدهند که امکان انجام شدنش باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار