کد خبر: ۴۳۵۶
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

برگزاری جشنواره ملی گوهرشاد در عرصه حجاب و عفاف

مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور: دشمن برای وارونه جلوه دادن پیام انقلاب برنامه‌ریزی کرده و راه حل مقام معظم رهبری برای مقابله با این مشکل شکل‌گیری زنجیره تواصی است که هر کسی با فهمی که از مفاهیم انقلاب دارد و ظرفیت و داشته‌های خود و پیرامون خود می‌تواند امیدآفرینی کند.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور صبح پنج شنبه ۲۳ تیرماه در نشست با بانوان فعال عرصه فرهنگ و دین استان کردستان با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه امروزی، اظهار کرد: طرح نهضت پیشرفت بانوان با این دیدگاه است که لوکوموتیو امروز انقلاب اسلامی در مسیر شکل‌دهی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است و ما امروز حرکت اصلی انقلاب و نظام را می‌توانیم شکل‌دهی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بدانیم.

عاطفه سعیدی‌نژاد بیان داشت: اگر بخواهیم به صورت حداکثری از ظرفیت‌های بانوان استفاده کنیم با نگاهی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ما دادند مبنی بر اینکه اگر زنان در صفوف مقدم انقلاب نبودند انقلاب پیروز نمی‌شد یا بدین گونه معجزه‌آسا پیروز نمی‌شد، امروز هم برای پیشبرد اهداف اسلامی ایرانی نیازمندیم که زنان در جایگاه رهبری خود بایستند و فهمی از این جایگاه و ضرورت‌های آن داشته و نقش لازم را در این جایگاه ایفا کنند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز بر حل همه مسائل سایه افکنده مسئله نحوه رساندن پیام انقلاب به مردم و گفتمان‌سازی پیام‌ها و رویکردهای اصلی انقلاب است و لازم است مردم در احیای مسائل اجتماعی و برطرف کردن مسائل فعال شوند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های شکل‌دهی دولت اسلامی فعال کردن مردم در حل مسائل مختلف است و باید در راستای فعال کردن آن‌ها و گفتمان‌سازی از ظرفیت زنان صاحب سخن استفاده کنیم چراکه زنان با ظرفیت ارتباط نرم با محیط، توان بالایی در رساندن پیام انقلاب به مردم دارند.

وی عنوان کرد: محاصره تبلیغاتی دشمن که رهبر معظم انقلاب  در بیانیه گام دوم به آن اشاره فرمودند را ریشه‌ای‌ترین جهاد برشمرد و افزود: امیدآفرینی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید امروز به جد به آن پرداخت.

عاطفه سعید نژاد اضافه کرد: دشمن برای وارونه جلوه دادن پیام انقلاب برنامه‌ریزی کرده و راه حل مقام معظم رهبری برای مقابله با این مشکل شکل‌گیری زنجیره تواصی است که هر کسی با فهمی که از مفاهیم انقلاب دارد و ظرفیت و داشته‌های خود و پیرامون خود می‌تواند امیدآفرینی کند.

وی با اشاره به جشنواره ملی گوهرشاد گفت: ما احتیاج داریم در فضای فرهنگی کشور یک طراحی اثرگذار و ابعاد داشته باشیم در موضوع عفاف و حجاب که مسئله پیچیده‌ای است و ابعاد مختلفی دارد و در یک نظام معنایی و مفاهیم مختلف تعریف می‌شود باید یک رویکرد همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: مسئله عفاف و حجاب خودش می‌تواند شاخص باشد و در واقع در گرو بافتی از مسائل خودش را پیدا کند ما با اثرگذاری در مسائل پیرامون عفاف و حجاب می‌توانیم روی این عامل موثر اجتماعی تاثیر گذار باشیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور درباره جشنواره گوهرشاد گفت: جشنواره گوهرشاد طراحی شده است تا ما یک دعوت عمومی از اقشار مختلف جامعه داشته باشیم که بنا به رویکرد فطری توحیدی خودشان انواع و اقسام محصولاتی که می‌تواند نشان از زیست عفیفانه با محوریت شعار «زیست عفیفانه ضامن پیشرفت بانوان» داشته باشد را در این جشنواره پی‌ می‌گیریم.

وی اضافه کرد: هدف این است که هم خانواده‌ها و هم کودکان و نوجوانان با این مسئله ارزشی آشنا شوند و به صورت یک کنشگر فعال زوج یات فطریات شان پرورش یابد و ما ظرفیت‌ها و استعدادهای فرهنگی هنری‌مان را شناسایی کنیم و تلاش کنیم که آنها را برجسته و از ظرفیت شان بهره بگیریم.

عاطفه سعیدی نژاد با اشاره به اینکه امروز مسئله زیست عفیفانه مسئله کل کشور است،  اضافه کرد: یکی از الزامات پیشرفت زیست عفیفانه است که هم برای بانوان ایجاد فرصت می‌کند و هم برای عموم جامعه و این موضوع به حرکت مردم احتیاج دارد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به ظرفیت بانوان استان کردستان پرداخت و اظهار کرد: سعی خواهد شد تا در استان نیز حرکت ویژه‌ای در راستای فعالیت‌های بانوان در عرصه فرهنگی و همچنین تحقق اهداف ستاد نهضت پیشرفت بانوان داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و بانوان فعال عرصه فرهنگی در استان کردستان نیز حضور داشتند و نظرات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی و پیشبرد ستاد نهضت پیشرفت اعلام کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار