کد خبر: ۴۳۶۲

برگزاری همایش مدافعان حریم خانواده در دیواندره

همایش مدافعان حریم خانواده به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره برگزار شد.
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، محمدرضا خسروپور مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره از برگزاری همایش مدفعان حریم خانواده به همت این اداره خبر داد.

این مراسم با حضور عموم مردم، امام جمعه، فرماندار، دبیر ستاد امر به معروف استان کردستان و روسای ادارات در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهرستان دیواندره ضمن بیان سخنانی در باب رفتارانسان در جامعه گفت:
رفتارهای دینی گاه شخصی و درونی اند و آثار ویران گر آن در اجتماع چه اندک یا بسیار، به چشم نمی آید و گاهی جنبه بیرونی دارند که آثار منفی آن در جامعه بر جای می ماند. شارع مقدس درباره نوع دوم رفتارها، سفارش های جدی و مهمی دارد. چنانچه پیامبراکرم (ص) در این باره فرموده است:
« ان المعصیة اذا عمل بها العبد سرا لم تضر الا عاملها و اذا عمل بها علانیة و لم یغیر علیه اضرت بالعام»
همانا هنگامی که گناهی پنهانی باشد، جز گناه کار آسیب نمی بیند و هنگامی که آشکارا باشد و اعتراض و تغییری بر ضد آن نشود، به همه مردم آسیب می رسد.

بنابراین، جامعه و دولت اسلامی درباره گناه آشکار، باید با چاره اندیشی، سلامت روانی شهروندان را تضمین کند. حجاب و عفاف از جمله احکام اسلامی و ضروریات دین است که سیاست گذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه ریزی کنند.

در ادامه الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت:
نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی در ادامه اظهار داشت: نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق تر، ضروری و اساسی است. پیش از برنامه ریزی صحیح باید عناصر مفهومی چون فرد انسانی، خانواده و جامعه را در زمینه فعالیت علمی و فرهنگی به خوبی شناخته و جایگاه هر یک را بررسی کرد. سپس در سه مرحله نهادینه سازی (تعمیق)، گسترش فرهنگ (ترویج) و حفظ و پاس‌داری از باورهای ترویج شده (تحفیظ)، با استفاده از ابزار و شیوه های کاملاً مدرن و مؤثر به فعالیت پرداخت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه گفت: برای اجرایی و عملیاتی شدن هر یک از مراحل پیش گفته، به حرکت جمعی ِ پویایی در نهادهای فرهنگی - اعم از خصوصی و دولتی - نیاز است که اگر این هم سویی و هم پوشی در سطح فراگیر صورت نگیرد، نتیجه مطلوب بدست نمی آید و گستره عمل فرهنگی هم چون گذشته، به گروه و دوره خاصی محدود خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بنابراین، جهت نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور بهره گرفت. آموزش و پرورش، حوزه ها، دانشگاه ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف مورد نظر نقش بسزایی دارند.

در پایان مراسم از ۷۰ نفر خانم نمونه و با حجاب در زمینه های مختلف توسط ادارات و نهادها تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر