کد خبر: ۴۳۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

لباس زنان و مردان کرد، نمایانگر حجاب کامل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت:جهش و خیزش مردم برای احیای فرهنگ اسلامی و بومی منطقه نمایانگر حجاب، عفاف و حیا است.
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در مراسم گرامیداشت روز حجاب و عفاف در سنندج ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان مراسم و ارزشمند خواندن این حرکت، عنوان کرد: عدم برگزاری این چنین همایش‌های باعث خرده گرفتن  بر بسیاری از دستگاه‌های متولی نخواهد بود و در مقابل برگزاری این مراسم ها موجب اصالت بخشی  این نهادهای ارزشی است.

حجت الاسلام برومند رازیانی، عوامل برگزار کننده این برنامه ها را جهادگران عرصه حجاب معرفی کرد و اظهار داشت: این اقدام دستگاه‌های دخیل در این برنامه نشان از دغدغه‌مندی آنها برای زنده نگه داشتن انقلاب و فرهنگ است.

وی گفت: کردستان و آنچه از گذشته در یادها هست و آنچه از قدیم در ذهن متبلور می شود، آیینه‌ای است که لباس‌های سنتی و رسمی زیبا و فاخر را منعکس می کند چه در لباس زنان کرد و چه در لباس مردان کرد ونمایانگر چیزی جز عفاف، حیا و حجاب کامل نیست.

وی با بیان اینکه امروز روز زن کرد است، افزود: از گذشته پوشش رسمی کردها یک پوشش کامل و شرعی عامه پسند بوده هرچند امروز عده ای که تعدادشان فراگیرهم نیست به داشته‌های فاخر خود پشت کرداند و خواسته و ناخواسته تحت تاثیر هجمه فرهنگی دشمن آن را نادیده گرفته اند این اصالت و فرهنگ ریشه دار فراموش شدنی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: فرهنگ و اصالت مردمان کرد بسیار غنی است که در نهایت تعدادی سعی در اجرای نمایشی دیگر از فرهنگ کردستانی‌ها هستند.

وی ضمن اینکه بسنده کردن به بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها مقطعی و گذرا هستند عنوان کرد: با نوشتن قانون و اجرای بخش نامه‌ها  بحث حجاب و عفاف حل نخواهد شد، و تنها تاثیر مقطعی و مسکنی بر دردهای فرهنگی است، چه بسا که قانون های بسیار جامع، کامل و خوبی نوشته شده از مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی فرهنگی گرفته تا سایر قوانین مربوط به دستگاه های دیگر، اما این ها چیزی را تغییر نمی دهد.

وی بیان کرد: چیزی که تغییر ایجاد می کند یک حرکت مردمی و خیزش اصیل از دل خود مردم است تا بتواند باورها، ارزش ها و قداست زن در عرصه حجاب و حجب و حیایی اسلامی را برای مردان و زنان به ارمغان بیاورد و آن را  در بین مردم زنده و پویا نگه دارد

حجت الاسلام رازیانی در انتها ابراز امیدواری کرد که خیزش اسلامی که برای احیای حجاب و عفاف آغاز شده است با همت شیرزنان و دختران این دیار روز بروز بهتر پیش برود، و همچنین گفت: امیدواریم که برگزاری این جلسات و نشست ها و گفت و گوها طریقه ای باشد و آغازی برای شروع حرکت مردمی، جهش و خیزش مردم برای احیای فرهنگ اسلامی و بومی منطقه که نمایانگر حجاب، عفاف و حیا است  باشد‌.

گفتنی است درپایان این مراسم از فعالان عرصه حجاب و عفاف تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار