کد خبر: ۴۳۷۳
حجت الاسلام «رضا عزت زمانی»:

غدیر محور وحدت امت اسلامی است

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی - معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی – در گفتگو با خبرنگار نهضت، برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را در دهه ولایت و امامت و عید غدیر بیان کرد.
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴



غدیر محور وحدت امت اسلامی استحجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی -معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی – در گفتگو با خبرنگار نهضت، برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را در دهه ولایت و امامت و عید غدیر بیان کرد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه غدیر، مظهر و تبلور اتصال و ارتباط و در یک معنا، ولایت بین مومنین است و هر اندازه این ولایت بین مومنین محکم‌تر و مستحکم‌تر باشد ، ولایت ما با اهل بیت علیه السلام و ولایت الهی در عالم، بیشتر جریان پیدا می‌کند  افزود: وقتی به واقعه غدیر نگاه می‌کنیم  می بینیم همه دستوراتش، خصوصا دستورات اجتماعی اش برای پیوند زدن و محکم کردن پیوند‌های بین مؤمنان است ، مثلا محبت کنید، عقد اخوت و برادری بخوانید، صدقه بدهید، مشکل برادر مومنتان را حل کنید و اطعام کنید. با یک اطعام شما به برادر مومنتان ، به اندازه اطعام هزار هزار پیامبر و وصی و شهید ثواب می‌برید ، این‌ها نشان دهنده محتوای اجتماعی غدیر است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اینکه ظرفیت‌های تبلیغی که در سازمان و متصل به سازمان است از هیئات، مساجد، مبلغین ودر کل، همه ظرفیت‌های تبلیغی کشور باید خودشان را در خدمت فرهنگ اجتماعی و ولایت بین مومنین و مردم قرار دهند، اضافه کرد:امسال با این نگاه ، تلاش کردیم  تا عرصه‌های اجتماعی غدیر در قالب رسانه و در قاب تصویر، طراحی و آماده سازی شود و به اجرا در بیاید و رسانه بتواند این ها را منعکس کند..

وی اضافه کرد: دوستان در حوزه رسانه  تولیدات مختلفی را تولید کردند و اصلی‌ترین و محوری‌ترین شعار‌ی که با هم افزایی با مجموعه‌های مردمی شکل گرفت شعار«به عشق مولا» بود، تا با این شعار، مجموعه ظرفیت‌های اجتماعی پای کار بیاید و در کنار هم قرار بگیرند. بحث اطعام که در سال‌های گذشته شروع شده بود امسال با قوت بیشتری پیگیری شد. امسال روی هدیه دادن و هدیه به کودکان تمرکزکردیم و این مجموعه کار‌های شعائری و تعظیم شعائر برای برگزاری مراسم‌های عید غدیر بود..

به گفته حجت الاسلام عزت زمانی، درخواستمان از هیئات این بود که مراسم را بیر ون از محیط هیئات و در ارتباط با مردم برگزار کنند. به غیر از این‌ها یک کار کلان هم انجام می‌شود که اصلی‌ترین آن‌ها برگزاری جشن‌های بزرگ در فضای باز و در خیابان‌ها است که پیش بینی ما این است که در هر شهرستان و استان یک جشن بزرگ ویژه عید غدیر برگزار شود..

وی به مهمانی بزرگ عید غدیر در تهران اشاره کرد و ادامه داد: از همه این‌ها جدی تر، مهمانی ۱۰ کیلومتری روز عید غدیر است که از چهارراه ولی عصر تا چهارراه پارک‌وی با حضورصد‌ها هیئت، مجموعه‌های قرآنی و مردمی برگزار خواهد شد. الحمدالله دستگاه‌های مختلف هم پای کار آمده اند شهرداری تهران، صدا و سیما و همه کسانی که می‌خواهند غدیر را زنده نگه دارند از مبلغین و خواننده‌های خوب کشور، گروه‌های سرود، مجموعه موکب‌ها و خیرین همه دست به دست هم دادند تایک جشن متفاوت را رقم بزنند .امیدواریم هم در تهران به عنوان پایتخت ام القری جهان اسلام و هم دراستانها و  شهرستانها  این عزت و عظمت بروز و ظهور پیدا کند..

وی در پایان گفت: ناگفته نماند اهل سنت ما در نقاط مختلف کشور این ارادت و این همدلی و همراهی را خواهند داشت که غدیر محور، وحدت امت اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت  ولی عصر (عج) است. امیدواریم پیوند بین قلوب شیعیان و مومنین زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد.

تعداد بازدید : 4


...

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار