کد خبر: ۴۳۹۴

طلبه‌ای که به نیازمندان ۱۰۲ روستا رسیدگی می‌کند+عکس

حجت‌الاسلام سلیمی سال‌هاست که در بخش دینور از توابع استان کرمانشاه به عنوان امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) فعالیت می‌کند و در کنار فعالیت‌های فرهنگی به مشکلات نیازمندان ۱۰۲ روستای این بخش نیز رسیدگی می‌کند.
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمی امام روستای میان راهان در بخش دینور شهرستان صحنه در استان کرمانشاه است که از سال ۹۴ در روستاهای منطقه مشغول به فعالیت بوده و سه سالی می‌شود که امام روستای دینور است که اکنون تبدیل به بخش شده و مرکز ۱۰۲ روستای این منطقه است. او برگزیده استانی مهرواره اوج سازمان تبلیغات اسلامی شد.

برای کمک‌رسانی تفاوتی میان شیعه و سنی نداریم

امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) دینور، محل تبلیغ خود را همه این روستاها می‌داند و می‌گوید: «تنها ۲۰ درصد از اهل روستا شیعه هستند اما برای رسیدگی به نیازمندان و مشکلات مردم حد و مرزی وجود ندارد و به همه با یک چشم نگاه می‌شود. مرکز نیکوکاری مسجد ما، در همه روستاها به نیازمندان کمک می‌کند و نزدیک به ۶۰۰ خانواده تحت پوشش این مرکز نیکوکاری هستند و این مرکز نیکوکاری در سال قبل جزء مراکز فعال در استان کرمانشاه بود.»

کمک یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی به نیازمندان

گردش مالی این مرکز نیکوکاری در سال قبل، ۲۵۰ میلیون تومان وجه نقد و یک میلیارد و سیصد میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی بوده است و به گفته این امام روستا، اغلب این مبالغ از طریق کمک‌های خود مردم محله بوده و بخشی نیز از طریق کمیته امداد و صندوق‌های صدقات تأمین شده است. او می‌گوید: «این مرکز در تهیه و تأمین ۳۵ جهیزیه مشارکت داشته‌ است و ۷ جهیزیه نیز توسط این مرکز نیکوکاری به صورت مستقل به دختران نیازمند دم بخت اعطا شده است. تأمین هزینه‌های درمانی تعدادی از خانواده‌های نیازمند و درمان به صورت رایگان توسط مرکز نیکوکاری انجام می‌شود و امسال نیز تاکنون به شش بیمار نیازمند، خدمت‌رسانی شده است.»

 ۷۰ خانواده بی‌سرپرست و بدسرپرست مورد حمایت قرار گرفتند

ترویج ازدواج آسان برای جوانان دغدغه‌ای است که این امام روستا را بر آن داشته که با مشاوره و تشویق و هدیه به زوجین در سال قبل ۵۰ مورد ازدواج آسان ثبت شده است. سلیمی می‌گوید: «در زمینه ترک اعتیاد نیز افراد زیادی به کمپ‌ها معرفی شده‌اند. حمایت از خانواده‌های آسیب دیده و اشتغال‌زایی جریان دارد و ۷۰ خانواده بی‌سرپرست و بدسرپرست مورد حمایت قرار گرفته‌اند و هزینه تحصیلی و کمک اجاره و سایر هزینه‌ها به آنها پرداخت می‌شود.»

اشتغال‌زایی برای ۱۴۰ نفر

سال قبل برای یک صد نفر با تولید ماسک و لباس و همچنین تهیه دار قالی اشتغال‌زایی انجام شد و امسال نیز نزدیک ۴۰ نفر در زمینه اشتغال‌زایی آموزش دیده و برای دریافت وام اشتغالزایی معرفی شده‌اند. این امام روستا می‌گوید: «در زنبورداری فعالیت می‌کنم و معتقدم برای بین مردم بودن و ایجاد اعتماد باید کار کرد.»

این امام روستا در ایام کرونا نیز از ضدعفونی تا ایجاد کارگاه تولید ماسک و کمک به نیازمندان را در برنامه خود داشته و هزار بسته معیشتی در سال قبل و امسال هم ۳۵۰ بسته معیشتی جذب و به نیازمندان کمک کرده است. در زمینه فعالیت‌های عمرانی و کمک به ساخت و ساز خانه‌های نیازمندان اقدام به نصب ایزوگام و تعمیرات منازل آن‌ها کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار