کد خبر: ۴۴۰۱

مراسمات علوی در البرز شهروندان را برای برگزاری باشکوه آیین حسینی آماده کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز طی نشستی با اصحاب رسانه از برگزاری آیین جشن بزرگ عید غدیر خم در سراسر استان خبر داد وگفت: این آیین قلب و روح مردم را برای استقبال از محرم الحرام و مراسمات حسینی (ع) آماده کرده است.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلغیات اسلامی استان البرز، در نشست خبری با فعالان رسانه که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم، اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت این روزها برنامه‌ریزی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ۱۵ برنامه توسط اداره کل تبلیغات اسلامی که قرار است با همکاری مساجد، حوزه هنری، هیئت‌ها و نهادهای همسو برگزار شود، افزود: در نظر داریم برنامه اطعام علوی را در عید سعید غدیر خم برگزار کنیم که مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار است ۵۰۰ هزار پرس غذا توسط ایستگاه‌های صلواتی، مواکب و گروه‌های جهادی توزیع شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز عنوان برنامه دیگر این سازمان برای عید غدیر و دهه ولایت را «غدیرنامه» اعلام کرد و گفت: در این برنامه قرار است علاوه بر سازمان‌ها و ادارات، آذین‌بندی شهر و محلات در قالب پویش هر خانه یک پرچم صورت گیرد.

به گفته وی، همچنین هزار جشن نگین ولایت نیز توسط مساجد، کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ولایی‌برحق عنوان برنامه دیگر اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز را «مواسات علوی» اعلام کرد و افزود: در این برنامه قرار است توسط گروه‌های جهادی میان نیازمندان بسته‌های معیشتی توزیع شود.

وی با بیان اینکه نغمه‌های علوی نیز از دیگر برنامه‌ها است، گفت: در قالب این برنامه، تولیدات رسانه‌ای اداره‌کل تبلیغات اسلامی، مجموعه‌ها و کانون‌های همسو درباره عید غدیر خم توزیع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اعلام اینکه برپایی «ایستگاه‌های علوی» از دیگر برنامه این سازمان است، تصریح کرد: قرار است ۵۰۰ موکب در شهر برپا و اقدام به پخش نواهای علوی، پذیرایی فرهنگی و اطعام شود.

وی با اشاره به برنامه دیدار با سادات، افزود: ۱۰۰ تجمع سادات به صورت منطقه‌ای و ۱۰ تجمع بزرگ سادات در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ولایی‌برحق با بیان اینکه سه تجمع در کرج برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین تجمع در بلوار امامزاده حسن (ع) تا مصلی صبح عید غدیر، تجمع دوم در خیابان رجایی‌شهر صبح غدیر و سومین تجمع در شب عید غدیر در امامزاده محمد (ع) کرج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار