کد خبر: ۴۴۱۵
محمد مهدی دادمان:

وظیفه ضروری ما بازگویی و روایت غدیر برای نسل آینده است

رئیس حوزه هنری معتقد است بازگویی برش‌هایی از تاریخ صدر اسلام و مجاهدت‌هایی که مؤمنین واقعی و یاران پیامبر انجام دادند، برای نسل آینده بسیار ضروری است‌.
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

محمد مهدی دادمان: وظیفه ضروری ما بازگویی و روایت غدیر برای نسل آینده است

به گزارش نهضت، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری شب گذشته در بوستان ولایت تهران به تماشای نمایش «روشنای شب تار» نشست و درباره این نمایش بزرگ میدانی گفت: این نمایش بسیار زیبا برهه‌های مهمی از تاریخ اسلام را روایت کرد و انشالله امیرالمؤمنین (ع) به این گروه مومن، متدین و هنرمند نیز عنایت کند. امیدوارم روزبه‌روز کارهای رو به جلوتری را در این زمینه‌ها شاهد باشیم تا مردم خوب کشورمان با آثار شاخص و و سطح بالای این چنینی لذت دو چندانی را توامان با درک مفاهیم عمیقی تجربه کنند. 

دادمان ادامه داد: هرچند که تمام نمایش جذاب و دوست داشتنی بود؛ اما من آن بخش از نمایش که ماجرای مباهله پیامبر را روایت می کرد خیلی دوست داشتم. البته نظرات مخاطبان درباره بخش‌های مختلف نمایش متفاوت است. ارتباط مخاطب با آثار هنری به فراخور درک و نزدیکی او به داستان ها شکل می گیرد و به همین دلیل هر مخاطبی دیدگاهی نسبت به اسن نمایش دارد.

او با تاکید بر لزوم نشان دادن روایات اسلامی از طریق آثار هنری، اظهار کرد: بازگویی برش‌هایی از تاریخ صدر اسلام و مجاهدت‌هایی که مؤمنین واقعی و یاران پیامبر انجام دادند، برای نسل آینده بسیار ضروری است‌. اینکه ما با شیوه‌ای بدیع و با استفاده از نور، تصویر ، صدا و موسیقی و بازی‌های هنرمندانه این روایات را داشته باشیم، حتما جذابیت بیشتری دارد تا اینکه به شکل مکتوب یا سخنرانی این مفاهیم منتقل شود.

او در پایان گفت: از همه عزیزانی که مستقیم و غیرمستقیم در این پروژه درگیر بودند و تلاش کردند ما باردیگر برهه‌های دوست داشتنی از تاریخ اسلام را ملموس‌تر ببینیم، تشکر می‌کنم. امیدوارم این دست از آثار هر روز جایگاه رفیع تری در بین مخاطبان پیدا کند و منشا خیر و برکات شود.
گفتنی است نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی هر شب از ساعت ۲۱ در بوستان ولایت تهران به صورت رایگان اجرا می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار