کد خبر: ۴۴۳۷
حجت الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی:

همکاری دارالقرآن و حوزه علمیه فرادستگاهی است

رییس سازمان دارالقرآن گفت: همکاری سازمان دارالقرآن کریم با مرکز خدمات حوزه علمیه به صورت فرا دستگاهی بوده و باید این موضوع را به عنوان رسیدگی به نهاد اصیل روحانی تلقی کرد.
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

 

همکاری دارالقرآن و حوزه علمیه فرادستگاهی است

همزمان با برپایی مراسم آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور که بعد از ظهر امروز ۲۶ تیر ماه در سالن همایش های سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به لزوم همکاری تنگاتنگ و نزدیک سازمان دارالقرآن کریم با حوزه‌های علمی کشور گفت: همکاری سازمان دارالقرآن کریم با مرکز خدمات حوزه علمیه به صورت فرا دستگاهی بوده و باید این موضوع را به عنوان رسیدگی به نهاد اصیل روحانی  تلقی کرد.

وی ضمن انتقاد به نگاه دستگاه ای داشتن به حوزه های علمیه تصریح کرد: نباید در زمینه همکاری با حوزه های علمیه به عنوان یک دستگاه نگاه کنیم چرا که فراتر از سازمان دار القرآن کریم و مرکز خدمات حوزه باید توجه داشت که نهاد روحانیت و تبلیغ نیاز به رسیدگی و حمایت از قبیل حمایت های فکری و نظری دارد. تقویت روحیه افرادی که در زمینه تبلیغ فعال هستند از جمله نمونه کارهایی است که باید در حوزه همکاری های دو سازمان انجام شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی عنوان کرد: همچنین در ایامی که موضوع رسیدگی به  عفاف و حجاب اهمیت دارد اگر شخصی به واسطه تذکر به افراد بدحجاب مورد شماتت قرار بگیرد و از طرف ما حمایتی انجام نشود بی شک دشمن از این موضوع استفاده خواهد کرد.

 رئیس سازمان دارالقرآن کریم تصریح کرد : همانطور که میدانید امر به معروف و نهی از منکر کردن و به طور کلی حرف از خدا زدن استقامت می‌خواهد و بی شک چنین افرادی مورد سخره و تمسخر دیگران قرار می گیرند لذا باید برای تقویت روحیه این افراد راهکاری اندیشید.

 حریزاوی گفت: اما در مورد کاری که انجام شده باید بگویم این کار به عنوان یک تجربه است و دلیل تشکیل این جلسه هم این است که نحوه توسعه چنین فعالیت‌هایی بررسی شود. امروز در بخش آموزش سازمان دارالقرآن محورهای متنوعی آماده شده است و بیش از سی و یک هزار طلبه که علاقه‌مند هستند تا مهارتی بیاموزند از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند و گواهی هم دریافت کرده‌اند. روی همین برنامه‌ها هم می‌توان فکر کرد تا توسعه بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

وی افزود: در بخش بانوان هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است، از جمله اینکه نوع گفت‌وگو با دختران نوجوان را بازطراحی کردند و اکنون به ایجاد نهضتی فراگیر در این زمینه پرداخته می‌شود. از طرفی می‌توان تعالی مدیران را هم دنبال کرد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد. همچنین همانطور که دانشگاه‌های نظامی داریم باید برای کارهای فرهنگی هم دانشگاه‌هایی داشته باشیم یا به تعبیر بهتر باید به طراحی دافوس فرهنگی فکر کنیم. موضوع دیگری که باید برای توسعه آن تلاش کرد، حمایت از کارهای فرهنگی طلاب است. باید در این زمینه ورود معنادارتری داشته باشیم و اگر بنا است طلاب به تبلیغ دین بپردازند باید مورد حمایت قرار بگیرند. همچنین در اربعین هم باید کار ممتازی برای اعزام طلاب با خانواده‌ها داشته باشیم.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار