کد خبر: ۴۴۸۴
با میزبانی رادیو فرهنگ؛

اختتامیه رادیویی پنجمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر برگزار شد

اختتامیه رادیویی پنجمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر با میزبانی رادیو فرهنگ و با حضور کوروش زارعی مدیرمرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری و مدیر رادیو فرهنگ در ساختمان رادیو برگزار شد.
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

اختتامیه رادیویی پنجمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر برگزار شد

به گزارش نهضت؛ اختتامیه رادیویی پنجمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر با عنوان نقالان علوی با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ، محسن میرزا علی ملقب به مرشد میرزا علی دبیر و عضو هیات انتخاب آثار و به همراه جمعی از فرهنگیاران و نقالان عصر روز گذشته ۲۶ تیر 1401 در استودیو شماره یک ساختمان رادیو برگزار شد.

نفرات برتر پنجمین جشنواره نقالان علوی به شرح زیر است:

بخش نوجوان: نفر اول فاطمه موسوی ، نفر دوم آرمین عیسی‌آبادی ، نفر سوم مشترک آتنا بیات و ریحانه الله‌وردی

بخش بانوان بزرگسال: نفر اول فاطمه زارعی ، نفر دوم فاطمه حیدری‌فر ، نفر سوم مشترک نگار بهریسی و الهی تاجیک

بخش آقایان: نفر اول علی عظیمی ، نفر دوم مشترک محمد رفیع‌ شیخیو مهرداد کاوسی ، نفر سوم پویا بازرگان

تقدیر ویژه محمد شنوایی

در ادامه این مراسم امیر صادقی، روایتگر آیینی و شاهنامه پژوه پیشکسوت، ابیاتی را که فی‌البداهه درباره این مراسم سروده بود در بیش از سی بیت سرود.

اهدای لوح فرهنگیار ملی از طرف رادیو فرهنگ به مرشد علی ناری و دکتر امیر صادقی ۲ چهره نقالی کشور از دیگر بخش‌های این برنامه بود. قدردانی و اهدای لوح تقدیر به ۴۰ نقال کودک، نوجوان و بزرگسال پایان بخش این مراسم بود.

گفتنی است، فراخوان پنجمین دوره نقالان علوی با موضوعات «پرداختن به اهمیت مباهله از منظر آیه ۶۱ سوره آل عمران»، «بیان داستان مباهله و واقعه غدیر و معرفت شناسی سیرهٔ زندگانی امیرالمؤمنین علیه السلام» و «نقش واقعه غدیر و مباهله در پذیرش ولایت و ولایت پذیری در زمان معاصر» اوایل تیر 1401 َ سال جاری از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منتشر شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار