کد خبر: ۴۵۰۶

هزار "مُبَلِغ" در ماه محرم به استان‌های مختلف اعزام می‌شوند

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اعزام ۸۰۰ برادر و ۲۰۰ خواهر مبلغ به استان‌های مختلف در ایام ماه محرم خبر داد.
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

هزار

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران  گفت: برنامه تبلیغی امسال با شعار «امید، استقامت و غیرت دینی» دنبال خواهد شد و در راستای آن با ظرفیت بیش از ۸۰۰ مبلغ برادر و ۲۰۰ خواهر در بیشتر استان‌ها با تمرکز بر استان اصفهان و استان‌های همجوار و جنوبی حضور تبلیغی خواهیم داشت.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: برهمین اساس در راستای ارتقای توان علمی مبلغان، گروه‌های تولید محتوای دفتر تبلیغات اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلفی با موضوعات جریان‌های انحرافی، تربیت مربی، برای آموزش مبلغان داشته اند.
وی گفت: مجمع مبلغان ماه محرم چهارم مرداد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و ائمه جمعه با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدیان خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان تبلیغات ۴۰۰ نقطه محروم تبلیغی شناسایی شده است و اعزام های عمومی دفتر با هدف پوشش این مناطق برنامه‌ریزی می‌شود.
وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد کبیر و جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین، جهادی برای روایت صحیح در جنگ نرم است که از ابتدای ظهور اسلام همواره وجود داشته است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: دشمن به صورت مغرضانه و هدفمند در برابر اسلام برنامه‌ریزی می‌کند و لازمه آن حرکت صحیح مبتنی بر راهبرد و برنامه مدون است. برهمین اساس دفتر تبلیغات در سال‌های اخیر با راهبرد ویژه‌ای در این مصاف وارد شده است.
وی به نقش حضرت زینب (س) در تبیین عاشورا اشاره کرد و افزود: مبلغان نیز با همین دیدگاه در حوزه تبیین وارد شوند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه صرفا از طریق اعزام مبلغ نمی‌توان نیاز جامعه را پاسخ گفت، افزود: اعزام مبلغ یکی از کارکردهای دفتر است و ظرفیت‌های دیگری در این دفتر وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از کارکردمحوری به مسأله ‌گرایی سوق پیدا کرده است، در حالی که عمده مجموعه های فرهنگی کشور کارکرد محور هستند.
حجت‌الاسلام احمدیان اظهار کرد: در روش مسأله محوری، پس از شناسایی مشکل و مساله، مجموعه ظرفیت‌های داخلی و بیرونی برای رفع مشکل بسیج می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «روایت تبلیغ» با حضور استاندار، در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از دوم تا ششم مردادماه در گلستان شهدای اصفهان، گفت: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه ارایه این رویکرد برنامه ریزی به سایر نهادهای دینی به منظور هم‌افزایی بین نهادهای دینی و استفاده از استعدادها و ظرفیت‌ها در حوزه فعالیت‌های دینی است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه معرفی کارکردهای عملیاتی دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگ و تبلیغ، هنر، رسانه، مرکز ملی پاسخگویی به مسأله دینی و مرکز نوآوری فرهنگی اشراق به عنوان ظرفیت‌های عملیاتی دفتر است.
 

اخبار مرتبط
ارسال نظر