کد خبر: ۴۵۰۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان:

مناسبتهای دینی و مذهبی موجب نشاط معنوی در جامعه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان گفت: مناسبتهای دینی خصوصاً ولادتها و جشنهای مذهبی باعث نشاط معنوی در جامعه خواهند شد.
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام محمدابراهیم مولازاده راد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در نشستی با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان  اظهار داشت: نشاط معنوی، یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است و ضرورت دارد که در برنامه های دینی و فرهنگی و خصوصاً در مناسبتهای دینی حتماً مورد توجه قرار گیرد.

محمد ابراهیم مولازاده عنوان کرد: مناسبتهای دینی  همانند ولادتها و جشنهای مذهبی یکی از اموری است که در ابعاد فردی و اجتماعی آن، تعادل را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از نتایج بسیار مهم نشاط معنوی حاصل از مناسبتهای دینی از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی وناهنجاریهای اجتماعی و انواع اختلالات است ودر صورت از بین رفتن نشاط معنوی، شاهد انواع اختلالات روانی فردی و از هم گسیختگی نظام اجتماعی خواهیم بود.

وی همچنین گفت: نشاط معنوی که تجمیعی از ویژگی‌های نشاط و معنویت است، نقش تربیتی بی‌همتا، مداوم و مؤثری در سلامت روان فرد و اجتماع خواهد گذاشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در پایان تصریح کرد: نشاط معنوی و شادی تعریف شده در گزاره‌های دینی کاملاً  مرتبط و متناسب با سبک زندگی اسلامی است واین نوع ازنشاط شادی عقلانی، مطلوب، ممدوح و پایداری است که لذّتش فوق لذّات حسّی است و "لذّت‌جویی صرف" را برنمی‌تابد و سبب پویایی، انگیزه‌بخشی، خلاقیّت، سرزندگی، شادابی و همبستگی و کمال انسان می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار