کد خبر: ۴۵۲۴
استاندار اصفهان در جمع رؤسای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان:

برگزاری عزاداری محرم در اصفهان با نوآفرینی دنبال شود

استاندار اصفهان گفت:هیات‌های مذهبی این استان باید برای ایام مُحرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) کاری نو و ماندگار از این استان به نمایش بگذارند.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

 

به گزارش نهضت ، سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در دیدار با رؤسای شورای هیات‌های مذهبی استان در استانداری اصفهان، اظهارداشت: اگر چه کارهای مختلف و شاخصی در استان اصفهان انجام می‌شود اما  اغلب آنها بدلیل پراکنده بودن، اثرگذاری ملی و بین المللی کمتری دارند.

وی با تاکید بر انجام فعالیت های خلاق و اثرگذار،ادامه داد: با یک برنامه ریزی ثابت و پایدار می توان در یک روز خاص همه  هیات های استانی در میدان امام(ره) اصفهان جمع شوند که کاری ماندگار خواهد بود..

استاندار اصفهان با اشاره به نقش رسانه ها در برجسته سازی این حرکت شیعی، اظهار داشت:استانداری برای تحقق این برنامه هر گونه کمک و پشتیبانی را  انجام خواهد داد.

مرتضوی با بیان اینکه اتفاق هایی که در ایام عید غدیر در استان اصفهان رخ داد در کشور بی سابقه بود، خاطرنشان کرد: با ترویج چنین کارهایی از آنها الگوبرداری می شود و برای نشر معارف اهل بیت (ع) گام موثرتری  برداشته خواهد شد.

وی به نقش هیات‌های مذهبی بعنوان رسانه شیعه اشاره و تصریح کرد: هیات های مذهبی فعال،باید نسبت به جامعه و مسائل پیرامونی خود دغدغه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  فعالیت درست هیات‌ها تاثیر شگرفی در کاهش فاصله طبقاتی و فاصله اجتماعی در جامعه دارد افزود: بعنوان متولی و مسوول هیاتهای مذهبی باید دقت و توجه ویژه ای به این مسائل جامعه داشته باشیم تا با بصیرت افزایی در هیات‌ها امنیت را برای جوانان و نوجوانان در مجموعه هیات فراهم کنیم.

وی گفت: جهاد تبیین یکی از وظایف مسوولان هیات‌های مذهبی است که این نوع جهاد، عصاره فضایل این ملت و عواملی که این فضایل را در مردم جمع کرده را نمایان می‌کند. 

مرتضوی با بیان ضرورت توجه به انسجام اجتماعی و اضافه بر اینکه دشمن خانواده ما را هدف گرفته است، ادامه داد: هیات ها باید نسبت به  همه افراد با هر سلیقه و پوششی، طوری رفتار کنند که با این مکتب ارتباط برقرار کنند.

وی با جایگاه مردم در این حکومت، افزود: مردمی بودن این نظام، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و دوام و بقای آنرا تضمین کرد چرا که جنگ تحمیلی بعنوان مهمترین مساله امنیتی کشور با  همراهی مردم به سرانجام رسید.

وی گفت: روسای شورای هیات های مذهبی استان باید با فرمانداری‌ها ارتباط برقرار کرده و برای تحویل ارزاق مُحرم اقدامات لازم انجام شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه سفرهای شهرستانی مدیریت ارشد استان به شهرستان ها هر ۲ هفته یکبار انجام و مسائل و مشکلات منطقه بررسی می‌شود اظهار داشت: بازدید از طرح‌ها، برگزاری جلسه‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، نشست با نخبگان و شورای اداری مشترک استان و شهرستان در این سفرها برگزار می‌شود.

هیات های مذهبی نقش اجتماعی افزون تری داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی در دیدار روئسای هیات‌های مذهبی استان با استاندار اصفهان،  اظهار داشت:رییس هیات های مذهبی و رییس کانون های مداحان باید در شهرستانها نقش اجتماعی بیشتری را بر عهده داشته باشند.

به گفته وی روسای هیات های مذهبی و رؤسای کانون مداحان بار اصلی فرهنگ را در شهرستانها بر عهده دارند و حضور روحانیون در این هیات‌ها بعنوان نقش بینشی و معرفتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مداحان استان علاوه بر گسترش محبت و عاطفه نسبت به اهل بیت (ع) از شعرهای سازنده و تربیتی بیشتر استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام فوقی خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی نهاد هیات ابلاغ و رساندن پیام اسلام، اهل بیت (ع) امام (ره) و رهبری انقلاب است که این کار امروز به خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به تفاوت هیات‌های مذهبی با سایر تشکل‌ها گفت: ارتباط بینش و عاطفه و جلوه گری بیشتر بر بینش،   تفاوت جدی در هیات را رقم می زند.

حجت الاسلام فوقی با اشاره به وجود حدود پنج هزار هیات مذهبی در استان، اظهار داشت: بیشتر هیات های مذهبی استان مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کردند و اعتماد نسبت به این سازمان وجود دارد.  

وی گفت:  مساجد و هیات های مذهبی،  بهترین رعایت کنندگان بهداشت هستند و رعایت پروتکل های بهداشتی به رسمی دائمی در هیات های مذهبی  تبدیل شده و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش نهضت حدود پنج هزار هیات مذهبی در مراسم مختلف بویژه ایام محرم و صفر در این استان فعال هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار