مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

هیئت، کانون جهاد تبیین است

حجت الاسلام امامی گفت: این که رهبر انقلاب هیئت را کانون جهاد تبیین می دانند یک پیشینه تاریخی دارد و حضرات معصومین (ع) که در هیئات مذهبی از آن ها بحث می شود، به شکل های مختلف علمی و عملی مجاهدت های خود را در تاریخ انجام دادند.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

هیئت، کانون جهاد تبیین است

حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی آذربایجان غربی که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان به عنوان مخاطبین اصلی، مبارزه با انحرافات، بدعت‌ها و مقابله با حملات دشمن و مردمی سازی مراسمات دینی از مهم ترین اهداف تشکیل ستاد شئون فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بر روی قدرت هیئات مذهبی و محرم که عامل اصلی انقلاب اسلامی بود، متمرکز شده و بر آن سرمایه گذاری کرده است و برخی انحرافات در عزاداری ها را به وجود می آورد، به همین دلیل ستاد شئون فرهنگی راه اندازی شد تا ضمن تبیین منظومه امامین انقلاب با بدعت‌ها که ممکن است در هیئات مذهبی اتفاق بیفتد، مبارزه کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که باید دستگاه ها و سازمان ها کمک کنند برنامه های دینی خصوصا ماه محرم به خوبی و بدون نقص برگزار شود، اضافه کرد: مسئله جهاد تبیین و جمعیت دو اولویت مهمی است که باید در محرم روی فرهنگ سازی آن تمرکز شود.

وی با تصریح بر این که رهبر معظم انقلاب از هیئت به عنوان کانون جهاد یاد می کنند، گفت: این که رهبر انقلاب هیئت را کانون جهاد می دانند یک پیشینه تاریخی دارد و حضرات معصومین(ع ) که در هیئات مذهبی از آن ها بحث می شود، به شکل های مختلف علمی و عملی مجاهدت های خود را در تاریخ انجام دادند.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: اهل بیت(ع) کانون مجاهدت هستند و باید سیاست‌گذاری‌های لازم برای حرکت هیئات مذهبی در این مسیر صورت گیرد.

وی بیان کرد: هیئت مذهبی نمی تواند سکولار باشد و باید در حل مشکلات جامعه نقش ایفا کرده و صرفاً به برگزاری مراسم عزاداری بسنده نکند و این امر نیاز به برنامه ریزی و زمان دارد. تبلیغات اسلامی ضمن این که تمام ظرفیت خود را در این زمینه به کار گرفته است، از دیگر مجموعه‌ها و سازمان‌ها برای این امر دعوت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به لزوم داشتن محتوای غنی در هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: کانون مداحان گام‌های مهمی را در زمینه آموزش مادحین و مقتل‌خوانی برداشته است. همچنین شورای هیئات مذهبی به عنوان یک تشکلی با فکر نو حرکت های خوبی را شروع کرده اند و لازم است دیگر مجموعه ها نیز کمک کنند و تا به تقویت انسجام هیئات مذهبی و پر بودن محتوا بینجامد.

وی اردوی چهار روزه کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی به زنجان و قم را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: همه اعزام های روحانیون از طریق سامانه شمع ممکن است و مردم هم می توانند با مراجعه به این سامانه برای سخنران درخواست کنند.

حجت الاسلام امامی در پایان از صدا و سیما خواست حرکت های مردمی در مراسمات دینی استان را پوشش دهد.

لزوم ایجاد جبهه تبلیغ با همکاری مردم و جریان های مردمی

در ادامه این جلسه حجت الاسلام کریم حسین‌خانی با بیان این‌که ماه محرم فرصتی برای تبیین اهداف دین و انقلاب است، گفت: هیئتی‌ها، مساجد، مردم و روحانیت در برگزاری مراسم دینی موثر هستند و لذا لازم است برای هر کدام برنامه ریزی جداگانه و دقیق صورت گیرد.

وی افزود: نباید تشخیص های شخصی در منابر طرح شودبلکه مباحثی مثل جهاد تبیین، جمعیت و امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین مسائلی است که باید در منابر طرح شود و برای این امر راه اندازی جبهه تبلیغ با همکاری و همراهی مردم و سازمان های مربوطه ضروری است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: محرم فرصتی را به وجود می آورد که همه اقشار خصوصاً جوانان به میدان می آیند و برای حفظ این افراد در طول سال باید برنامه ریزی شود و لذا لازم است شور و شعور را در هیئات مذهبی با حضور روحانیت به وجود بیاوریم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار