کد خبر: ۴۵۳۶
معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور مطرح کرد؛

فعاليت بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور

حجت‌الاسلام سهرابی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در كشور در عرصه‌های فرهنگی؛ اجتماعی فعالیت می‌کنند و همواره هیئات مذهبی میدان‌دار برطرف‌کردن بسیاری از مسائل اجتماعی بوده و هستند.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

فعاليت بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور

به گزارش نهضت، همايش مسئولان هیئت‌های مذهبی استان کرمان در مسجد جامع بم برگزار شد. حجت الاسلام سهرابی، معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این مراسم گفت: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارند که همواره آن ها میدان دار  برطرف كردن بسياري  از مسائل اجتماعی هستند اين درحالي است كه در شرایط کرونا هيئات مذهبي پرچم داری کردند و وظیفه خود را نسبت به مراسم سید الشهدا (ع) و كمك  اقشار مختلف جامعه به‌خوبي انجام دادند بايد گفت كه هیئت‌های مذهبی همواره خدمت گزار و‌ پشتوانه مردم در شرایط بحراني بوده و هستند. 

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اذعان داشت: هیئت‌ها تعهدی دارند و هیچ وقت تعطیلی ندارند و در هر شرایط وظیفه خود را به خوبی انجام مي دهند و امسال هم مانند سال‌ها و قرن‌های گذشته مراسم عزاداری را به بهترين شكل و با تمام توانشان برگزار مي‌كنند.

حجت الاسلام سهرابي با اشاره به اين موضوع كه برگزاري  مراسم عزاداری در ترويج فرهنگ حسيني بسيار مؤثر است تأكيد كرد: عزاداري در بم به یک‌نماد جهانی تبديل  شده است و عزاداری مردم بم به عنوان  یک‌ نمونه عزاداری منظم در کشور مطرح است.

فعاليت بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در ادامه اين مراسم گفت:  امروز رؤسای هیئات‌ مذهبی از سراسر استان کرمان به منظور برنامه ریزی بهتر برای عزاداری امام حسین (ع) در بم دور هم‌جمع شده‌اند اين در حالي است كه عزاداری بم به يك نماد کشوری و جهانی تبدیل شده و بقیه شهرستان‌هاي استان كرمان نيز به آن اقتدا کرده‌اند.

حجت الاسلام حقانی، رئیس تبلیغات اسلامی استان کرمان  به عنوان يكي ديگر از سخنرانان اين مراسم  با بيان اين مطلب كه هرسال قبل از شروع محرم، تمام هيئات مذهبی استان کرمان دور هم جمع می‌شوند تا  اين مراسم به بهترين نحو برگزار شود عنوان داشت: هيئات مذهبي كرمان امسال با هم‌فکری، هم افزایی بيشتر در عرصه  «جهاد تبیین» تلاش مضاعف خواهند داشت تا  بتوانند در ماه محرم  ضمن برگزاري مراسم عزاداری، محتوای غني اسلام ناب را به مردم النتقال دهند. 

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اينكه در استان کرمان، ۲ هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد خاطرنشان كرد: امیدواریم امسال با توجه به شرایط بهتر کرونا نسبت به سال‌های گذشته ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عزاداری ها با شور مردمی بیشتری برگزار شوند همچنين در شهرستان بم ۲۰۰ هیئت مذهبی فعال فعالیت می کنند و امسال به یاری خدا در روزهای  تاسوعا و عاشورا، همچون سال های قبل، عزاداری مردم بم در میدان امام خمینی (ره) با شکوه خاصي برگزارمی‌شود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار