کد خبر: ۴۵۴۵
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی عنوان کرد؛

استمرار طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مؤسسات قرآنی اردیبل

حجت‌الاسلام صابري گفت: استمرار طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های قرآنی است و هم اكنون بودجه‌اي 5 ميليارد ريالي به اين طرح اختصاص يافته است.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

به گزارش نهضن، حجت‌الاسلام صابر طهماسبی در جلسه هم اندیشی با مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان اردبیل با بیان اهمیت توجه به تبلیغ ملموس و عملی تعالیم قرآنی در بین خانواده‌ها، بر ضرورت اجرای کلاس‌های آموزشی و تربیتی در حوزه فرهنگ دینی تاکید و اظهار کرد: با هدف عملی کردن تعالیم قرآنی و ایجاد زمینه برای توسعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی، طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری مؤسسات قرآنی استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی به نحوه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه‌ای بالغ برای پنج میلیارد ریال برای استان اردبيل اختصاص یافته که از ابتدای اردیبهشت تا کنون ۵۰ کلاس آموزشی برگزار شده و همچنان در قالب جلسات کارگاهی، همایش، مشاوره و نیز با محتوا سازی در فضای مجازی اجرا می‌شود که برای استمرار این طرح در طول سال برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی در ادامه با تقدیر از فعالیت مستمر موسسات و خانه های قرآنی فعال، خاطر نشان کرد: در بحث کرونا برخی از موسسات قرآنی متاسفانه بدلیل مشکلات اجاره بها و تعطیلی کلاس‌های آموزشی مجبور به تعطیلی موسسه شدند و برخی موسسات نیز علی رغم وجود مشکلات فراوان پای کار ایستاده و به فعالیت های قرآنی خود ادامه دادند.

حجت الاسلام طهماسبی ادامه داد: موسسات قرآنی می بایست طرح های خود در خصوص کاهش آسیبهای اجتماعی را ارائه دهند تا ضمن بررسی در کمیته استانی و موافقت با طرح، اعتبار لازم جذب شده و در راستای برگزاری کلاس ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این‌گونه طرح‌ها و انعقاد تفاهم نامه های آموزشی فرصتی است تا موسسات قرآنی با ارائه برنامه ها و طرح‌های خود بتوانند برنامه های قرآنی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه را برگزار کرده و فعالیت موسسات را رونق بخشند.

در ادامه نهضت حورزاده مدیر عامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل با بیان گزارشی از فعالیت این اتحادیه در راستای اجرای طرح های آموزشی و تبلیغی، به موسسات فعال در اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مؤسسات قرآنی وصال نور، نورالثقلین، حبل المتین، الضحی، طنین، تسنیم، حضرت امام جعفر صادق (ع) اردبیل و مؤسسات گل نرگس شهرستان کوثر، هجرت خلخال و حضرت محمد رسول الله (ص) اصلاندوز که طرح‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع کاهش اجتماعی نوشته و به اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل ارائه کرده و این طرح را با موفقیت اجرا کرده و همچنان در حال استمرار طرح در مناطق آسیب پذیر هستند.

در این نشست، هر یک از مدیران موسسات و خانه های قرآنی به بیان مشکلات خود پرداخته و خواستار حمایت از این موسسات در راستای تعیین مکان ثابت برای موسسات در مساجد، جذب مربیان قرآن به آموزش و پرورش، حمایت مالی برای اجرای کلاس آموزشی در مناطق محروم و حل مشکل بیمه فعالان و مربیان قرآنی شدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار