کد خبر: ۴۵۵۴
با نمایش دو فیلم از حوزه هنری؛

هفته «نمایش فیلم‌های ایرانی» در عراق آغاز شد

سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار مشارکت در برگزاری هفته نمایش فیلم با نمایش دو اثر از تولیداتش، در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی - رسانه‌ای غدیر عراق با 10 اثر در بخش رقابتی حضور دارد.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

هفته «نمایش فیلم‌های ایرانی» در کشور عراق آغاز شد

به گزارش نهضت؛ «از بغداد؛ اینجا تهران» عنوان هفته سینمای ایران است که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از امروز شنبه یکم مرداد 1401 در پایتخت عراق و در محل «المسرح الوطنی» (مرکز تئاتر ملی عراق) در بغداد آغاز به کار کرده است  و قرار است 2 فیلم سینمایی و 8 فیلم کوتاه ایرانی در مدت سه روز به صورت ویژه روی پرده نمایش خواهد رفت.

دو فیلم سینمایی «هناس» و «مدیترانه» و هشت فیلم کوتاه «سور بز»، «سکوت»، «تو هنوز اینجایی»، «جان داد»، «وضعیت اورژانسی»، «صراحی»، «سفیدپوش» و «کمپانی» در این هفته نمایش ؛ روی پرده خواهند رفت.

هفته «نمایش فیلم‌های ایرانی» در عراق آغاز شد

فیلم سینمایی «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و محصول سازمان سینمایی سوره که هم‌اکنون در سینماهای ایران در حال اکران است، در اولین تجربه اکران خارجی خود امروز شنبه یکم مرداد در نخستین روز از برگزاری هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در بغداد با حضور حسین دارابی، کارگردان فیلم به نمایش درخواهد آمد.

همچنین فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند که پخش بین‌المللی آن را مرکز بین‌الملل سوره برعهده دارد، دیگر اثری است که در این هفته نمایش روی پرده خواهد رفت.

همزمان با برقراری این رویداد سینمایی و همچنین برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی - رسانه‌ای غدیر که از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ تیرماه در شهر بغداد برگزار شد، مدیران سینمایی حوزه هنری ازجمله هادی اسماعیلی، معاون توزیع سازمان سینمایی سوره و الهه طه‌ئی مدیر مرکز بین‌الملل سوره با حضور در کشور عراق در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور، نشست و رایزنی‌های مختلفی داشته‌اند. این درحالی است که به همین مناسبت، محمد خزاعی - رئیس سازمان سینمایی کشور - به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگ و سینما و امضای تفاهم‌نامه همکاری به کشور عراق سفر کرده است.

رئیس سازمان سینمایی ایران در سفر به عراق، مورد استقبال «نوفل ابورغیف» معاون وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، احمد حسن موسی رئیس اداره سینمایی و تئاتر عراق و حمزه نجاتی وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد قرار گرفت.

هفته «نمایش فیلم‌های ایرانی» در کشور عراق آغاز شد

خزاعی در مسیر فرودگاه به داخل شهر، توقفی در محل شهادت فرماندهان پیروزی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان داشت و به این شهدا ادای احترام کرد.

خزاعی به درخواست حسن ناظم، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، برای امضای تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه روز به بغداد سفر کرد.

سفر رئیس سازمان سینمایی در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق انجام می‌شود.

حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و به ویژه، کودک و نوجوان»، زمینه‌سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، هم‌فکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره‌گیری از تجارب مؤسسه «سینماشهر» و بخش خصوصی سینمای ایران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر است.

ارسال نظر