کد خبر: ۴۵۵۷
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

جهاد تبیین باید بر محور و مبانی قرآن انجام شود

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جهاد تبیین به عنوان فریضه مورد تاکید ولی فقیه زمان باید بر محور و مبانی قرآن انجام شود.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

جهاد تبیین باید بر محور و مبانی قرآن انجام شود

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی شامگاه جمعه در نشست منطقه‌ای رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان و رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها به جهاد تبیین به عنوان یک فریضه و امر حتمی تاکید کرده و از همه گروه‌ها خواسته‌اند تا در این حوزه گام‌های جدی برداشته شود.
وی تصریح کرد: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب در جامعه اسلامی باید پیاده شدن احکام، معارف و مبانی قرآنی را به عینه شاهد باشیم تا این کتاب ارزشمند الهی به عنوان راهنما و هدایتگر مسیر قرار گیرد.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر پیاده شدن نهضت قرآنی در جامعه در ابعاد مختلف تاکید کرده و محور جهاد تبیین را همین معارف برشمردند.
حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: در قرآن کریم نیز بر همین امر بارها تاکید شده و امروز انقلاب اسلامی وارد مرحله جهاد اکبری شده که کمک به پیروزی در این جهاد خود صواب و پاداش بی‌پایانی را نصیب همگان خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در انجام فریضه جهاد تبیین، به دور از روزمرگی‌ها باید محور قرآن، اندیشه‌های اعتقادی و دینی در جامعه توسعه پیدا کند و ما حرکت تحولی را در همین راستا شاهد باشیم.
حجت‌الاسلام حریزاوی اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش بنا داریم تا برای همه معلمان قرآنی که در تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، گواهی صادر کنیم تا امکان حضور آنها در مدارس و فضاهای آموزشی فراهم آید.
وی بیان کرد: باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که در جهاد تبیین وظیفه و رسالت تعریف شده تنها بر عهده قشر خاصی نیست بلکه عموم جامعه باید در این مسیر گام برداشته و به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
حجت‌الاسلام حریزاوی به حرکت‌های راهگشا در تبیین و تشریح مبانی قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: ما از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ادارات در روزهای پنجشنبه حمایت می‌کنیم و امیدواریم جلسات تفسیر قرآن در همه استان‌های کشور تقویت شود.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جلسات تفسیر قرآن آمار قابل اعتنایی در کشور ندارد و نیاز است در این زمینه ارتقا و اعتلای برنامه‌های اجرا شده را شاهد باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار