کد خبر: ۴۵۵۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

محرم فرصتی برای تبین باورهای دینی جوانان است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) فرصتی‌بزرگ برای تبیین باور‌های دینی به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان است.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار امروز ۱ مرداد ماه در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل با اشاره به اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: ایام ماه محرم فرصت مناسبی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و باید از فرصت‌های این ماه نهایت بهره را برد.
حجت الاسلام جلیل مختاری نیا افزود: با توجه به اینکه ماه محرم فرصتی برای حاکمیت ارزش‌های دینی در جامعه است دشمنان همواره به دنبال تضعیف ارزش‌های اسلامی هستند و احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، موجب خنثی‌سازی این تهاجم فرهنگی می‌شود.
وی همچنین از برپایی مراسم عزاداری دهه اول محرم خبر داد و تاکید کرد: با هماهنگی انجام شده با هیئات مذهبی سعی شد تا مراسم این ایام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در مدت زمان مشخص و در فضای باز برگزار شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و اساسی روحانیون در اشاعه فرهنگ حسینی اشاره کرد و گفت: روحانیون و ذاکرین اهل بیت (ع) با فراهم کردن بستر مناسب باید فضائل اهل بیت را به گوش مردم برسانند.
حجت الاسلام جلیل مختاری نیا افزود: همزمان با ماه محرم و در راستای اشاعه معارف قرآنی در جامعه بیش از ۱۵۰محفل انس با قرآن در روستا‌های بیجار برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد شهر و روستا‌های بیجار برگزار می‌شود که در این محافل نورانی بسیاری از مردم حضور دارند و قاریان به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید می‌پردازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجارگفت: ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) فرصتی بزرگ برای تبیین باور‌های دینی به‌ویژه به نسل جوان و نوجوان است.
حجت الاسلام جلیل مختاری نیا عنوان کرد: ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بهترین فرصت برای آشنایی با معارف الهی و فرهنگ عاشورایی و ترویج آن در بین نسل جوان است.
وی به اهمیت برپایی محافل انس با قرآن اشاه کرد و بیان داشت: ماه محرم و صفر نیز همانند ماه رمضان فرصتی طلایی برای شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) است تا با عنایت به، ولی خدا سید الشهداء (ع) در مسیر سیر و سلوک حرکت کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجاردر پایان به اهمیت و نقش قرآن در زندگی افراد اشاره کرد و بیان داشت: قرآن و معارف اهل‌بیت (ع) تنها اختصاص به گروه و فرقه خاصی نداشته و برای همه مردم جهان نازل‌شده است، بنابراین توسعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی باید در دستور کار قرارگرفته و در این زمینه از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز به خوبی استفاده شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار