کد خبر: ۴۵۶۳

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره تاثیر الگو‌ها در تبلیغ

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان اظهار داشت: امروزه تبلیغ دین و وضع آموزش مسائل دینی را نمی‌توان به طور کلی تخطئه کرد، اما اینکه ما چه قدر در این راه هنر به خرج داده ایم درآن تردید جدی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام والمسلمین علی رضا پناهیان در همایش تبلیغ نو درباره تبلیغ دین و وضع امروز فعالیت های تبلییغی اظهار داشت:
این مقدار معنویتی که شما در جامعه می‌بینید، بیشتر از اینکه فعالیت تبلیغی ما باشد ناشی از فطرت پاک انسان هاو کار‌های غیر تبلیغی مثل عمل آدم‌های خوب است.

وی گفت: بالاخره علما در میان مردم هستند و خوبی‌های آن‌ها دیده می‌شود. متدینین و رأس همه متدینین، شهدا هستند که چه قدر درس آموز بودند. کسی مثل شهیدسردار سلمیانی چه تحولی در دل‌ها ایجاد کرد. تحولی که سردار شهید سلیمانی و امثال او در مراتب مختلف در دل‌های مردم ایجاد می‌کند از جنس کارتبلیغی رایج نیست و تعلیم و تبلیغ زیاد ربطی ندارد.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: بخشی از معونیتی که در جامعه می‌بینیم مثل حجاب خانم‌ها و نماز خانم‌ها و آقایان ناشی از چنین اموری است و نباید آن را موفقیت در تبلیغ بدانیم. ضمن اینکه ما اگر تبلیغ را بد هم انجام بدهیم مخاطبان خوبی داریم که خوب برداشت بکنند. بالاخره لابه لای فعالیت‌های تبلیغی ما، اگر با تعابیر و تدبیر مناسب نباشد، آیات و روایت خوانده می‌شود. این آیات و روایت در خود محاسنی دارند هرچند ما درکی نداشته باشیم، اما می‌توانیم منتقل کننده حکمت آن‌ها به مخاطب باشیم. پس تبلیغ دین و وضع امروز آن را نی متوان به طور کلی تخطئه کرد، اما اینکه ما چه قدر در این راه هنر به خرج داده ایم درآن تردید جدی هست.

 

تعداد بازدید : 8
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار