کد خبر: ۴۵۷۹

از کتاب «شرح درد اشتیاق» رونمایی شد

کتاب شرح درد اشتیاق» که روایتی از خاطرات دکتر«محمدرضا ظفرقندی »از دوران دفاع مقدس است، در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد.
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

 

از کتاب «شرح درد اشتیاق»  رونمایی شد

به گزارش خبرنگار نهضت، مراسم رونمایی کتاب «شرح درد اشتیاق» شامل مجموعه خاطرات دکتر«محمدرضا ظفرقندی» پزشک تیم اضطراری جنگ، به قلم «راحله صبوری» عصر روز پنج شنبه ۳۰ تیر در سالن سوره حوزه هنری با حضور راوی، جمعی از پزشکان، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، علی‌اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، اهالی فرهنگ و ادب و جمعی از دانش‌آموزان مدرسه مفید در سال ۶۰ برگزار شد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در این مراسم ضمن تشکر از حضور گرم جامعه پزشکی و مسئولان فرهنگی در مراسم رونمایی کتابش گفت: خاطراتم را ثبت کردم تا میراثی برای آیندگان باشد و در طول تاریخ به دست فراموشی سپرده نشود، ضمن این که نوجوانان و جوانانی که آن روز‌ها را ندیده‌اند بدانند چه اتفاقاتی رخ داده است.
ظفرقندی ادامه داد: باید فداکاری‌ها و رشادت‌ها را بیان کرد تا همگان بدانند تمدن ایران بر چه پایه‌ای شکل گرفته است.
وی سپس خاطراتی از دفاع مقدس، زخمی‌ها و بیمارستان‌های صحرایی که در دوران جنگ استفاده می‌شد، برای مهمانان شرح داد.
راوی کتاب «شرح درد اشتیاق» درباره اینکه چرا چنین نامی را برای کتابش انتخاب کرده است، افزود: من با تاسی از شعر مولانا «سینه خواهم شرحه شرحه از فراق تا بگویم شرح درد اشتیاق» نام این کتاب را انتخاب کردم. ما در جایی کار می‌کردیم که با درد و زخم و اشتیاق روبرو بودیم. بسیاری از رزمندگان با وجود این که به شدت زخمی شده بودند و توان مبارزه نداشتند، اما هم‌چنان اشتیاق داشتند دوباره به میدان جنگ بازگردند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار