کد خبر: ۴۵۸۱
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

هیئات با بهره گیری از توانمندی خود در حل مشکلات جامعه کوشا باشند

حجت الاسلام مجید باباخانی- رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی - تاکید کرد هیئات با بهره گیری از توانمندی خود در حل مساله ای از مشکلات جامعه کوشا باشند.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

هیئات با بهره گیری از توانمندی خود در حل مشکلات جامعه کوشا باشند

به گزارش نهضت؛ ظهر  شنبه یکم مرداد 1401، «نشست شورای ملی هماهنگی شبکه دبیران هیئات» با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی- رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی- در ساختمان تشکل‌ها با حضوراعضای این شورا برگزار شد.

هیئات ب در حل مساله ای از مشکلات جامعه کوشا باشند

حجت الاسلام مجید باباخانی - رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی - دراین نشست با اشاره به توانمندی هیئات و نفوذ معنوی و فرهنگی ای که در میان اقشار جامعه دارند از هیئات خواست با بهره گیری از توانمندی های خویش، مساله ای از مشکلات جامعه را حل و فصل کنند چرا که رفع مشکلات جامعه موجب کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

به گفته وی، هر هیئتی با توجه به آشنایی زیست بوم منطقه‌ای خود که برگرفته از مسائل فرهنگی و اجتماعی محله است می‌تواند در ایام محرم و صفر، شعاری را ذیل شعار اصلی محرم «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» برای خود انتخاب کند.

 هیئات باید مساله محور باشند

در ادامه جلسه، رحیم آبفروش - مسئول جامعه ایمانی مشعر- با بیان اینکه هیئات باید مساله محور باشند گفت: هیئات باید شعاری را همسو با مخاطبین خود در ایام محرم و صفر انتخاب کنند چرا که ارائه شعار مشخص از سوی هیئات به منزله دغدغه مندی آنان نسبت به مسائل فرهنگی وا جتماعی جامعه است.

هیئات فرصتی برای جهاد تبیین هستند

حجت الاسلام دریکوند – رئیس شورای هیئات مذهبی – هم در این جلسه با توجه به نقش مؤثر هیئات در پررنگ شدن جلسات مذهبی و بهره مندی از فرصت‌ها اظهار داشت: هیئات به منزله یک درمانگاه و یک تنفس برای جامعه محسوب می‌شوند چرا که هیئات، اهرمی برای پررنگ کردن جلسات مذهبی و استفاده از فرصت‌ها به ویژه استفاده از فرصت جهاد تبیین هستند. این درحالی است که بهترین فرصت‌ها در این زمینه فرصت محرم و صفر است.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی پایگاه مهم اطلاع رسانی فرهنگی محسوب می‌شوند و باید مراقبت کرد تا افرادی نفوذی در داخل این هیئات نفوذ نکنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی با تاکید بر اینکه هیئات باید هدف داشته باشند افزود: اگر هیئتی نسبت به نظام، انقلاب و رهبری بی تفاوت باشد به منزله به تفاوتی به سید الشهداء و عاشورا خواهد بود.

جهانی شدن «سلام بر فرمانده» به برکت دستگاه سید الشهداء بود

حجت الاسلام دریکوند با اشاره به شعار اصلی هیئات در ماه محرم و صفر- نجات اهل عالم با حسین (ع) است - گفت: امروز جهان به بن بست رسیده و اسلام در سایه عاشورا جان تازه‌ای گرفته است به طوری که امروزه در سراسر عالم شاهد شعار عاشورا و یا حسین هستیم و حتی سرود سلام بر فرمانده که جهانی شده است به برکت همین هیئات مذهبی و دستگاه‌های سیدالشهداء است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار