کد خبر: ۴۵۹۱
حجت الاسلام سیاحت رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اصفهان:

صدور مجوز برپایی موکب و داربست مناسبت‌های مذهبی غیرحضوری است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اصفهان گفت: با همکاری شهرداری اصفهان، فرایند دریافت مجوز برای برپایی خیمه، موکب، داربست و تبلیغات شهری در مناسبت‌های مذهبی به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه میز خدمت انجام می‌شود.
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

 

صدور مجوز برپایی موکب و داربست مناسبت‌های مذهبی غیرحضوری است

 

به گزارش نهضت ، حجت‌الاسلام‌ علیرضا سیاحت امروز صبح در نشست ستاد هماهنگی عملیات محرم اصفهان که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله در ایام ماه محرم، عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) اقدام به برپایی خیمه‌های عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی و تبلیغات در معابر و خیابان‌های شهر می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ضرورت ساماندهی و نظارت بهتر به جهت خدمت‌گذاری بیشتر به خادمان اهل بیت(ع)، طی هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری اصفهان، مجوز برپایی خیمه، ایستگاه صلواتی، داربست و تبلیغات شهری به صورت غیر حضوری و از طریق میز خدمت شهرداری اصفهان انجام می‌گیرد.

سیاحت افزود: افزود: هیأت‌ها و مجموعه‌هایی که قصد نصب بنر یا برپایی خیمه و ایستگاه صلواتی در سطح شهر اصفهان را دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به نشانی my.isfahan.ir  وارد بخش میز خدمت شوند و از قسمت «مجوز برگزاری مراسم و تبلیغات مذهبی» درخواست خود را اعلام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اصفهان  با اشاره به اینکه پس از ثبت درخواست متقاضیان و مطالعه و قبول شرایط، تکمیل فرم‌های مربوط به ایستگاه صلواتی، خیمه، داربست یا تبلیغات شهری، روند بررسی توسط کارشناسان مستقر در اداره تبلیغات اسلامی آغاز می‌شود، افزود: هر چند که در سامانه، مهلت سه روزه برای تایید مستندات اعلام شده است، ولی سعی کردیم در همان روز ثبت درخواست یا حداکثر 24 ساعت پس از ثبت، ارجاع لازم به کاربر شهرداری برای طی مراحل بعدی انجام بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که فرد یا مجموعه‌ای متقاضی مجوز نصب بنر و تبلیغات سطح شهر بر روی تک پایه باشد، به کاربر روابط عمومی شهرداری ارجاع داده می‌شود و برای پیگیری‌های بعدی می‌بایست به آن مجموعه مراجعه ‌کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد یا مجموعه متقاضی برپایی خیمه، ایستگاه صلواتی یا داربست باشد، به  کاربر واحد کنترل و نظارت ‌شهرداری ارجاع می‌گردد و پس از تایید آن، به معاونت خدمات شهری مناطق مربوطه مراجعه می‌نمایند.

سیاحت با تاکید بر اینکه متقاضیان در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند، افزود: در هر قسمتی از فرآیند ثبت، که فرم‌ها و مستندات ناقص باشد یا با قوانین شهرداری مغایرت داشته باشد، از سوی کارشناسان اداره تبلیغات اسلامی و شهرداری، برای کاربران پیام ارسال می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای ویرایش پرونده خود اقدام کنند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به مراجعات مکرر و ازدحام جمعیت متقاضی برپایی خیمه و ایستگاه در اداره تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: چه در ثبت تبلیغات شهری و چه در زمینه دریافت مجوز ایستگاه، خیمه و داربست، هیچ نیازی به حضور افراد در اداره تبلیغات اسلامی نیست و همه فرایندها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه غیرحضوری بودن فرایند دریافت مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تبلیغات فقط مختص به ماه محرم نیست و در همه مناسبت‌های مذهبی از طریق سامانه میز خدمت شهرداری اصفهان انجام می‌گیرد، افزود: متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر یا هرگونه سوال، می‌توانند از طریق ارسال پیام به پشتیبانی آنلاین سامانه، یا تماس با اداره تبلیغات اسلامی به شماره ۰۳۱۳۳۳۶۸۰۸۲  در ساعات اداری، اقدام نمایند.

سیاحت پیش بینی می‌شود فقط در دهه اول ماه محرم امسال بیش از 1000 خیمه و  ایستگاه صلواتی در شهر اصفهان برپا شود و اینفوگرافی مراحل ثبت درخواست ایستگاه صلواتی، خیمه، داربست و تبلیغات را می توانید از لینک https://b2n.ir/tabliq مشاهده کنید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار