کد خبر: ۴۵۹۲
در هیئات مذهبی خراسان شمالی؛

تبیین قیام عاشورا یک فریضه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان گفت: شهادت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا خود یک رسانه بسیار قدرتمند است و هیئات مذهبی خراسان شمالی، تبیین نهضت عاشورا را یک فریضه می‌دانند.
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش نهضت،  حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، هیئت‌ها و تکیه‌ها، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها و دغدغه‌های جدی که رهبر معظم انقلاب مطالبه کردند و بستر اقتضایی، اعمالی و اقدامی آن را هم معین کردند، مسئله جهاد تبیین است.

وی بابیان اینکه هماهنگی اولیه در عرصه‌های مختلف انجام‌شده است، گفت: در شهرستان‌ها با ارتباطاتی که با روستاها و دهیاران و هیئت‌امنا مساجد داشتیم غریب به ۲۰۰ روستا برای حضور مبلغ در روستا اعلام نیاز کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی افزود: البته این فقط به معنای اعلام نیاز است و غریب به ۲۵۰ روستای دیگر از حضور روحانیون مستقر در طرح هجرت و روحانیون بومی استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی در خصوص برنامه‌های پیش رو نیز اعلام کرد: ان شاالله در همایشی با حضور مسئولین هیئات روز دوشنبه در محل امامزاده سید عباس و همایش دیگری نیز با حضور مداحان و ستایشگران در روز سه‌شنبه به‌صورت مجزا جلسات و نشست‌های تخصصی در خصوص مراسمات محرم را برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین به برگزاری همایش طلاب و روحانیون قم در روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی نیز مانند سایر استان‌ها با شرکت در این همایش نیازهای شهرستان‌های استان به مبلغ را اعلام کرده است.

این مقام مسئول افزود: غریب به ۳۰۰ روحانی مبلغ را در خارج از استان در ایام محرم به‌صورت روحانی اعزامی در تکایا و مساجد خواهیم داشت و همچنین ۳۰۰ نفر نیز از روحانیون بومی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در خصوص وضعیت کرونا نیز اعلام کرد:  هیئات، تکایا و مساجد در سال‌های گذشته نشان دادند که با درصد بالای رعایت قوانین و مقررات اعلامی از سوی ستاد کرونا مراسمات را برگزار کردند.

این مقام مسئول بابیان اینکه برای امسال تاکنون ابلاغیه‌ای در خصوص ماه محرم به دست ما نرسیده است، بیان داشت: ما تابع مقررات هستیم و هیئت‌ها با توجه به رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی مراسمات را برگزار خواهند کرد.

وی از هیئت‌هایی که امکان برگزاری مراسم در فضای بازدارند و تجربه خوبی در این زمینه داشتند درخواست کرد: در صورت امکان امسال هم مراسمات را در فضای باز برگزار کنند و الباقی هیئت‌ها و مساجد هم با رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی مراسمات را برگزار کنند.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی اعلام کرد: اصل برگزاری مراسمات محرم برقرار است و اگر ستاد ملی کرونا و یا ستاد استانی هم ابلاغیه‌ای داشته باشند ما رعایت خواهیم کرد.

وی گفت: در پایان از تمامی مسئولین هیئت‌ها و تکایا می‌خواهیم که با توجه وضعیت قرمز شدن برخی از شهرها و تشدید بیماری کرونا و زیادشدن بستری‌ها تمهیدات لازم را فارغ از اینکه ابلاغیه‌ای صادرشده یا نشده داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، در صورت امکان برگزاری مراسمات در فضای باز، توزیع غذا به‌صورت بیرون بر و در صورت تجمع در فضاهای سربسته استفاده از ماسک را از موارد رعایت نکات بهداشتی در برگزاری مراسمات برشمرد.

وی در انتها گفت: ان شاالله امسال مراسم سوگواری محرم در روستاها، هیئات، مساجد و تکیه‌ها و شهرها و روستاهای استان پرشورتر از هرسال برگزار خواهیم شد. 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار