کد خبر: ۴۶۰۰
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

برگزاری پویش مردمی«ختم قرآن» ویژه ایام محرم در خراسان شمالی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری پویش مردمی « ختم قرآن» ویژه ایام محرم در استان توسط فعالان جامعه قرآنی خبر داد.
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

برگزاری پویش مردمی«ختم قرآن» ویژه ایام محرم در خراسان شمالی

به گزارش نهضت، سید ناصر حسینی، با اشاره به برگزاری ۶ عنوان برنامه در ایام محرم توسط فعالان قرآنی استان، اظهار کرد: برخی از برنامه‌ها از ۸ مردادماه سال جاری هم زمان با اولین روز محرم آغاز می‌شود و برخی از برنامه‌ها نیز ویژه شب عاشورا است.

وی با بیان اینکه پویش «با امام حسین(ع) در محضر قرآن» ویژه شام عاشورا است، افزود: در این پویش تمام هیأت‌های مذهبی و مساجد پیش از شروع مراسم عزاداری، تلاوت قرآن خواهند داشت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه پویش مردمی ختم قرآن نیز در دهه اول محرم اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این پویش هر شب ختم قرآن به نام یکی از شهدای کربلا انجام می‌شود.

حسینی با تأکید براینکه هر شب سه آیه از سوره فجر توسط مبلغین قرائت و تفسیر خواهد شد، ادامه داد: در این خصوص مسابقه‌ای نیز برای حفظ و تفسیر سوره فجر برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مناطق کمتر برخوردار شهر ۱۰ پایگاه فرهنگی هنری داریم، اظهار کرد: در این پایگاه‌های فرهنگی نیز ۱۰ کرسی تلاوت مختص ایام محرم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم در هر شهرستان ۳ قاری محوری در برنامه‌های محوری حضور داشته باشد، افزود: در سایر برنامه‌ها نیز قاریان حضور فعال خواهند داشت اما در هر شهرستان ۳ قاری محوری نیز حضور پیدا می‌کند.

حسینی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۴ خانه قرآن ثبت شده، ۴۸ مؤسسه قرآنی و بیش از ۱۳۰۰ حافظ قرآن در استان وجود دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار