کد خبر: ۴۶۰۴
همزمان با ماه محرم:

بیش از ۲۰۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف بیجار اعزام می‌شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: به مناسبت دهه اول محرم ۲۱۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف بیجار اعزام می شوند.
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

بیش از ۲۰۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف بیجار اعزام می‌شوند

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اظهار داشت: اجرای برنامه‌های ماه محرم همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است چرا که از دیرباز عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) مورد توجه شیعیان و مردم ایران اسلامی بوده است.

وی افزود:مراسم‌های عزاداری به سبک‌ها و نحو مختلف در تمام نقاط مختلف شهر و روستای بیجار برگزار می‌شود که انتظار می رود امسال نیز با فروکش کردن بیماری کرونا شاهد برگزاری پرشور جلسات عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و اساسی روحانیون در اشاعه فرهنگ حسینی اشاره کرد و گفت: روحانیون و ذاکرین اهل بیت با فراهم کردن بستر مناسب باید فضائل اهل بیت را به گوش مردم برسانند.

حجت‌الاسلام مختاری نیابا تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، بیان داشت: روحانیون و وعاظ بر اقامه نماز اول وقت در دستجات عزاداری تاکید کنند.

وی در ادامه از اعزام ۲۱۰ مبلغ در دهه اول ماه محرم‌الحرام به مناطق مختلف شهرستان خبر داد و افزود: این مبلغین به تمام نقاط شهرستان حتی روستاهای دور دست و کم جمعیت نیز اعزام می‌شوند و مراسم عزاداریی حسینی در جای جای این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در پایان یادآور شد: باید سعی کنیم با اجرای برنامه‌های مناسب به تبیین اهداف عاشورا و شخصیت حضرت زینب کبری بپردازیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار