کد خبر: ۴۶۰۸

حجت الاسلام احمدی : مساجد جامعه پرداز، منشأ همه تحولات زیربنایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نشست شورای تبلیغ استان زنجان با محوریت تعالی شبکه امامت به نام شهدای حرم رضوی با حضور حجت الاسلام جعفری مسئول راهیاری بنیاد هدایت در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد .
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نشست شورای تبلیغ استان زنجان با محوریت تعالی شبکه امامت به نام شهدای حرم رضوی با حضور حجت الاسلام جعفری مسئول راهیاری بنیاد هدایت در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد .


حجت الاسلام احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در این نشست گفت : دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته با هجمه‌های شبانه روزی فرهنگی درتلاش برای دورکردن نسل‌های جوان جامعه از معنویت و مساجد بودند و متأسفانه در سایه غفلت متولیان امر تا حدودی به نتایج دلخواه شأن نیز رسیدند. در شرایط کنونی جامعه، نیازمند فراگیری و بهره مندی ازهمه ظرفیت‌ها برای فعال شدن دوباره واثرگذارتر فعالیت‌های مساجد با حضور امامان جماعت و نسل‌های نوجوان وجوان به سمت فعالیت‌های مسجدی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ، از امام جماعت‌های مساجد محلات به عنوان محورهای اصلی طرح مساجد جامع پردازبا توجه به سند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یاد کرد وادامه داد، اجرای این طرح درراستای تحقق فرموده مقام معظم رهبری که باید خودسازی وجامعه پردازی وحرکت به سوی تمدن اسلامی را داشته باشیم، درحال انجام است.  مسجد یکی از مهمترین پایگاه‌های دینی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی است و از صدر اسلام تاکنون نقش بسزایی در جنبش‌ها و حرکت‌ها و سایر فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و جهادی داشته است.

حجت الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان ، تحقیق این طرح و تحول سازشدن فعالیت‌های مساجد به مانند دهه‌های ۵۰ و۶۰ را نیازمند همراهی وهمکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج وکانون های فرهنگی هنری مساجد با امام جماعت مساجد دانست . در طرح مساجد جامعه پرداز محلات، امام جماعت مساجد محلات، از مسجد محله به عنوان پایگاه اولیه ارتباط گیری با ساکنان، معتمدین وافراد بانفوذ محلات، نسبت به تغییرات رویکردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی محلات با مشارکت خود اهالی محلات برنامه ریزی و مدل سازی می‌کند.

آقای احمدی با تاکید براینکه همواره روحانیون و مبلغین درسطح محلات نقش مهمی در فرهنگ سازی و اعتماد سازی درمیان مردم دارند، گفت: بسیاری از تحولات مهم کشور ما به خصوص در پیش ازانقلاب و سال‌های نخستین انقلاب از مساجد و میدان داری امامان جماعت مساجد بوده وتلاش ورویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در اجرای طرح مساجد جامعه پرداز محلات نیز احیای دوباره مساجد و بازگشت به دوران پرفروغ گذشته است.  حرکت برای بهبود جایگاه مسجد در جامعه آغاز شده و شاهد هستیم که برنامه‌های که پیش‌تر طراحی شده بود در حال اجرایی شدن است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار