کد خبر: ۴۶۳۶

برگزاری ۴۵ برنامه متنوع فرهنگی در دهه امامت و ولایت در قشم

رییس تبلیغات اسلامی قشم از برنامه ریزی های برگزاری ۴۵ برنامه متنوع مذهبی و فرهنگی به مناسبت دهه امامت و ولایت در این شهرستان خبر داد.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: برنامه های دهه امامت و ولایت امسال با حمایت های همه جانبه از سوی امام جمعه شهرستان قشم با برگزاری دعای روز عرفه از ساعت ۱۶ عصر شنبه ۱۸ تیر ماه به صورت حضوری از سوی بنیاد بین الملی غدیر، ستاد نماز جمعه و هیات رزمندگان اسلام در مصلی امام علی (ع) و برگزاری مسابقه غدیر شناسی به صورت مجازی برگزار شده است.

وی ادامه داد: این برنامه ها روز یکشنبه ۱۹ تیرماه همزمان با روز عید سعید قربان با برگزاری نماز عید و آیین جشن قربان در مصلی امام علی (ع)، عطر افشانی و غبار روبی امامزاده سید مظفر(ع) و گلزار شهدا در آستان مقدس این امامزاده، دیدار عیدانه با امام جمعه، اجرای ویژه برنامه پشترون (سنت های قدیمی عید دیدنی) از سوی گروه هنری گرد و خاک و ستاد مردمی غدیر به صورت مجازی و برگزاری دوره غدیر شناسی در ادامه به اجرا در آمده است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اضافه کرد: روز دوشنبه ۲۰ تیرماه نیز این برنامه ها با اهدای خون از سوی جوانان علوی از سوی ستاد مردمی غدیر و قرارگاه های طرح تحول محلات بسیج و برگزاری جشن بزرگ دهه امامت و ولایت از سوی معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، قرارگاه فرهنگی، مساجد و اهالی روستای طولا در این روستا انجام شد.

حجت الاسلام غلامی توضیح داد: روز سه شنبه ۲۱ تیرماه همزمان با روز عفاف و حجاب از ساعت ۹ صبح ویزیت رایگان و مشاوره سلامت از سوی شبکه بهداشت، بسیج جامعه پزشکی و بنیاد غدیر، برگزاری همایش عفاف و حجاب با دعوت از کارشناسان مطرح کشوری در سالن مرکز رشد، برگزاری جشن بزرگ دهه امامت و کرامت در جزیره هنگام و برگزاری مسابقه کاراته از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان را از دیگر برنامه های این دهه مبارک است.

وی افزود: در اجرا و برگزاری مراسم این دهه مبارک روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه نیز مراسم کلنگ زنی مصلی و مسجد بزرگ امام علی(ع)، برگزاری جشن بزرگ دهه امامت و ولایت در روستای سلخ و برگزاری همایش پیاده روی حرم تا حرم از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم از گلزار شهدای گمنام برنامه ریزی شد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: برگزاری جشن بزرگ دهه امامت و ولایت در روستای باغ بالا، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) در مسجد النبی (ص) از دیگر برنامه های روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت شهرستان قشم است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه ها و نهادها در این زمینه اظهار داشت: روز جمعه ۲۴ تیرماه همزمان با روز ولادت حضرت امام علی النقی الهادی (ع) اجرای کاروان شادی در سطح شهر و برگزاری جشن بزرگ ولادت امام هادی (ع) در مسجد امام هادی (ع) قشم برنامه ریزی شد.

حجت الاسلام غلامی اعلام کرد: روز شنبه ۲۵ تیرماه مصادف با روز بهزیستی و تامین اجتماعی نیز دیدار با کادر پزشکی بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، دیدار با خانواده معظم و معزز شهدا و جانبازان شهرستان، دیدار با مدافعین حرم، برگزاری جشن بزرگ امامت و ولایت در مسجد امام حسین(ع) شهر درگهان و اجرای کاروان شادی در سطح شهر قشم انجام شد.

وی برگزاری شب شعر غدیر با حضور شاعران جزیره قشم در دفتر امام جمعه، برگزاری جشن محوری عید سعید غدیر خم در مسجد امام علی (ع) شهر قشم، اجرای کاروان شادی در سطح شهر و نور افشانی آسمان قشم همزمان از مساجد سطح شهر را از دیگر برنامه های روز یکشنبه ۲۶ تیرماه عنوان کرد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: روز دوشنبه ۲۷ تیرماه همزمان با روز عید سعید غدیر خم نیز برنامه های خطبه خوانی غدیر، بازسازی واقعه غدیر، برگزاری جشن بزرگ دهه امامت و ولایت، اجرای کاروان شادی در سطح شهر، طرح اطعام علوی بین مستمندان و نیازمندان، نور افشانی شبانه، آزادی ۲ تن از زندانیان قشم، برپایی نمایشگاه خیابانی غدیر شامل ۴۰ غرفه و اعزام گروه های جهادی به روستا به ترتیب از ساعت ۹ صبح تا ۲۰:۳۰ در محل امامزاده سید مظفر(ع)، بلوار ساحلی اسکله شهید ذاکری، روستای حمیری، سطح شهر قشم و بلوار خلیج فارس اجرا و برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) قشم، برگزاری جشن دهه امامت و ولایت در شهر سوزا، اجرای کاروان شادی در سطح شهر قشم و برپایی نمایشگاه خیابانی غدیر شامل ۴۰ غرفه در بلوار خلیج فارس از دیگر برنامه های این دهه مبارک برای روز سه شنبه ۲۸ تیرماه در سرزمین آب و آفتاب است.

حجت الاسلام غلامی برگزاری جشن میلاد امام موسی کاظم(ع) از سوی هیات امنا مسجد و دهیاری طولا در مسجد موسی ابن جعفر(ع) طولا، برپایی نمایشگاه خیابانی غدیر از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد، شهرداری، شورای شهر، ستاد مردمی غدیر، هیات های مذهبی و مواکب اربعین و اجرای کاروان شادی در سطح شهر از سوی گروه های هنری شهرستان قشم و کانون مساجد را از برنامه پایانی این دهه مبارک برای روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه اعلام کرد.

وی گفت: در طول دهه مبارک امامت و ولایت ۲۰ ایستگاه صلواتی نیز در سطح شهرستان و جزیره قشم برپا شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار