کد خبر: ۴۶۶۰

«بانور »مهرواره ای برای بانوان کنشگر و فعال محله با محوریت مسجد

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت از آغاز به کار مهرواره بانور که متخص بانوان شریکه الامام و بانوان کنشگر با محوریت مسجد است خبر داد.‌
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نهضت اظهار داشت: 
«بنیادهدایت» بعد از برگزاری موفق ۲ مهرواره «محله همدل» و «اوج»، در نظر دارد مهرواره«بانور» را در سطح ملی مختص بانوان«شرکه الامام» و بانوان کنشگر با محوریت مسجد برگزار کند. این مهرواره، اولین مهرواره تخصصی بانوان و تلاش بانوان محله ، برای حل مسائل خانواده وجمعیت در محلات با محوریت مسجد است. مهرواره بانور ۴ محور اساسی ازدواج آسان، سبک زندگی اسلامی، پیشگیری ازطلاق و فرزندآوری؛ دارد.

 قائم مقام بنیاد هدایت؛جزئیات مهرواره «بانور» را تشریح کرد:
مهرواره بانور تلاش بانوان محله است، برای حل مسائل خانواده وجمعیت که در محلات وجود دارد. قرار است این مهرواره ظرفیت‌های بانوان را برای حل مسائل خانواده و جمعیت به میدان بیاورد. در مهرواره بانور، بانوان محله ضمن انتخاب مسئله‌هایی که مرتبط با خانواده و جمعیت در محله شان، تلاش می‌کنند با محوریت مسجد و مردم محله مسائل را حل کنند و حل مسائل را به رقابت بگذارند. 

وی گفت: همزمان قرار است بانوان ضمن حل مسئله‌ها، خاطراتی که ضمن تلاش برای حل مسائل برایشان اتفاق می‌افتد را روایت کنند و به مخاطب برسانند. آنچه در این مهرواره رقم خواهد خورد توانمندسازی فعالان محله و بانوان برای حل مسئله هاست. همچنین قرار است شبکه کنشگران بانوان در یک کار جمعی و در قالب این رویداد کار موثری را در حوزه جمعیت و خانواده در محله رقم بزنند. طی این رویداد در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به رقابت خواهند پرداخت و در آخر کار از بر‌ترین‌ها تجلیل می‌شود. 

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: «بانور» یعنی «بانوی نور»؛ این مهرواره که با محوریت خانم‌ها رقم می‌خورد تلاشی است از سوی بانوان محله برای حل مسائل خانواده در حوزه ازدواج آسان، سبک زندگی، طلاق و جمعیت. در بحث جمعیت و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی وظایف و کارویژه‌هایی به سازمان تبلیغات محول شده و از طرفی هم موضوع خانواده دغدغه جدی سازمان و مدیران ارشد آن است، بنابراین ما بحث خانواده را در مهرواره به عنوان مسئله جدی و رویکرد مهرواره قرار دادیم و اسمش را مهرواره «بانور» یعنی «بانوی نور» گذاشتیم.
مهرواره بانور را حول محور بانوان طراحی کردیم یعنی هر ۴ موضوع بخش جدی اش زنانه است، ازدواج که یک کفه اش بانوان هستند و در سبک زندگی هم مدیریت خانه عملا با خانم‌ها است که سبک زندگی را مدیریت می‌کنند و در طلاق بخش عمده اش به بانوان و نوع نگاهشان به زندگی و صبرشان در مشکلات زندگی و اینکه تلاش کنند خانواده را قوام ببخشند برمی گردد. در حوزه رشد جمعیت هم بانوان نوع نگاهشان به جمعیت و نگاه اقتصادی هم از لحاظ فرزندآوری کنشگر جدی این چهار مسئله بانوان هستند ودر این مهرواره سعی کردیم خود بانوان را پای کار بیاوریم.
حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت افزود: برای برگزیدگان این مهرواره جوایزی را در نظر گرفته ایم که آن شاالله در فرایند اطلاع رسانی مهرواره اطلاعات دقیق جوایز اعلام خواهد شد. توانمندسازی کنشگران و فعالان خانواده در این رویداد یکی از برنامه هاست. افرادی که برای حل مسئله اعلام آمادگی کرده اند در فرایند رویداد مهرواره توانمند می‌شوند. در این رویداد تلاش کردیم خود بانوان را -که موثر‌ترین قشر بخش جامعه در نهاد خانواده هستند -به میدان بیاوریم و در یک کار جمعی حل مسئله‌های حوزه خانواده و تعالی آن را رقم بزنند.
وی گفت: این مهرواره در ۲ بخش اتفاق خواهد افتاد بخش اول «شریکه الامام»‌هایی که در مساجد حضور دارند و نقش کنشگری و به میدان آوردن ظرفیت‌ها و انسجام آن را انجام می‌دهند و لایه دوم مخاطب عمومی و بانوانی که در محله حضور دارند و می‌تو آنند با محوریت مسجد و مشارکت شریکه الامام پای کار بیایند.

قائم مقام بنیاد هدایت درباره محورهای اصلی این مهرواره نیز اینطور گفت‌:ما ۴ محور اساسی را برای مهرواره در نظر داریم بحث ازدواج آسان، سبک زندگی مبتنی بر زندگی اسلامی، پیشگیری از طلاق و بحث فرزند آوری و جمعیت.
 وی با بیان اینکه یک بخش جدی مهرواره بانور، بحث ثبت خاطراتی است که درمیدان اتفاق می‌افتد گفت: در حقیقت بخش خاطرات  می‌تواند برای خانم‌ها هم جذاب و به نوعی تجربه هم باشد. اتفاقات خوبی که درخانواده و زندگی‌ها رخ می‌دهد، روایت و بیان آن خاطرات می‌تواند جذاب و درس آموز باشد. همچنین می‌تواند الگو و ایده خوبی برای حل تعارضات باشد؛ بنابراین یکی از بخش‌های مهرواره بانور را بخش خاطرات قرار دادیم. درصدد هستیم کنشگران را آموزش دهیم که چه سوژه‌ای انتخاب کنند، چطور پرورش دهند و چطور بیان و روایت کنند. البته این بخش، قسمت پایانی هم دارد که کتاب خاطرات است. تلاش داریم این خاطرات را به عنوان کتاب خاطرات همزمان که این خاطرات به صورت خرد خرد در سایت بارگذاری می‌شود جمع آوری کنیم و به صورت کتاب خاطرات منتشر کنیم تا برای خانواده‌های دیگر هم قابل استفاده باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار