کد خبر: ۴۶۶۱
در گفتگو با رئیس بنیاد هدایت مطرح شد ؛

امیدواریم حل «مساله» از سوی مردم، به یک ارزش تبدیل شود

حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان با تاکید بر نقش امامان محله در حل مشکلات مردم گفت : امیدواریم حل «مساله» از سوی مردم به یک ارزش تبدیل شود.
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

باید حل «مساله» از سوی مردم به یک ارزش تبدیل شود

به گزارش نهضت؛ حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان - رئیس بنیاد هدایت – در گفتگو با خبرنگار  روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری عملیات‌های متعدد این بنیاد در راستای حل مساله های مردم خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بنیاد هدایت در حال برگزاری چندین عملیات همچون سلسله نشست‌ها شهدای حرم و سنگر تبیین است گفت: در هر شهرستان قریب 20 طلبه به همراه چندین تیم آماده خدمت به حل مساله های مردم هستند به گونه‌ای که هر کدام از این تیم‌ها با امامان محله وارد مذاکره و مباحثه می‌شوند و ایده‌ها و مواردی را در خصوص جهاد تبیین مطرح می‌کنند و از امامان محله می‌خواهند که در محلات خود با تشکیل تیم‌های محلی در قالب جهاد تبیین درجهت حل مساله های مردم محله کوشا باشند.

وی از آموزش و تربیت اعضای این تیم‌ها و همچنین زمان زیاد برای راه اندازی این تیم‌های تخصصی خبر داد.

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به افتتاح «مهرواره بانور» گفت: راه اندازی این مهرواره نیز در راستای به خدمت گرفتن تلاش‌های خانم‌های مسجد برای حل مساله های محله و همچنین روایت این مساله ها بوده است. لذا چون بحث خانواده برای ما با اهمیت است  مهرواره بانور را راه اندازی کردیم تا خانم‌ها نیز وارد میدان شوند و مساله های حوزه خانواده را با مشارکت یکدیگر حل و فصل کنند.

رئیس بنیاد هدایت، یکی دیگر از فعالیت‌های این بنیاد را برگزاری «سومین نمایشگاه مساجد جامعه پرداز» در جمکران عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه هم اکنون درحال برگزاری است که شامل کارهای محتوایی و هنری است و تلاش شده نسبت به نمایشگاه‌های قبلی، یک گام جلوتر باشد.

به گفته وی نمایشگاه مساجد جامعه پرداز با نگاه تمدنی به مساجد تلاش دارد مدلی جدید از مسجد داری را با تمرکز بر احادیث و روایت‌ها، سیره ائمه و بیانات امامین انقلاب، به مخاطبین خود عرضه کند.

سلسله نشست‌های زکات، سلسله نشست‌های طرح 313 از جمله دیگر فعالیت‌های بنیاد هدایت است که میرمحمدیان به آن اشاره کرد. این درحالی است که طرح 313 در روستاهای کشور که دارای روحانی مستقر، امام محله و طرح هجرت هستند با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام میرمحمدیان ، حل مساله از سوی امامان محله و روحانیون را در برگزاری مهرواره ها و عملیات های متعدد از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت را مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه برای ما مهم است که حل مساله از سوی مردم به یک ارزش تبدیل شود گفت: در «مهرواره محله همدل» حدود 50 هزار مساله و در «مهرواره اوج» نیز از سوی ده هزارو پانصد مسجد؛ بسیاری از مساله های محله حل شده است.

وی همچنین تاکید کرد: دستاورد ما از برگزاری مهرواره ها و عملیات‌ها تنها حل مساله نیست بلکه عزم مردم برای آمدن پای کار مساله است. این درحالی است که حتی یک ریال هم برای حل این مساله ها از سوی دولت و نهادها هزینه نشده و تمامی از سوی مردم بوده است  درحالی که اگر دولت یا هر نهاد دیگری می‌خواست این مساله ها را حل کند نیاز به هزینه‌های هزاران میلیاردی داشت.

به گفته حجت الاسلام میرمحمدیان ، مساله هایی که حل شده است بیشتر در حوزه‌های مختلف محلی همچون مسائل خانواده، اجتماعی، محرومیت زدایی، سلامت و تربیتی بوده است.

رئیس بنیاد هدایت در پایان گفت: امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که مساجد، محور حکم رانی محلی شمرده شوند به گونه‌ای که قادر به راهبری تمام امور باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار